Nechali jsme si ujít příležitost, lamentuje Leclerc

Ferrari se dnes naskytla skvělá příležitost napravit si chuť po nezdařené kvalifikaci. Stačilo využít dar z nebes v podobě deště a silných přeháněk, ale italský tým se opět nedokázal chopit své šance. Charles Leclerc obsadil jen osmé místo, ale uvědomuje si, že i sám si je na vině.
Stratégové Scuderie se rozhodli zariskovat. Oba jezdce nechali na trati v momentě, kdy se k okruhu přibližovala silná přeháňka. Ta přinutila většinu sáhnout po intermediálkách, ale ve Ferrari věřili, že to mohou ustát a získat čas díky tomu, že návštěvu boxů vynechají.
Dvojice se však trápila a když na trať vyrazilo bezpečnostní vozidlo, bylo po naději. „Určitě jsme si nechali ujít příležitost,“ povzdechl si Charles Leclerc. „Zejména v takových proměnlivých podmínkách, když nemáte tempo, musíte bodovat a my jsme to dnes nedokázali.“
Monačan získal jen čtyři mistrovské body a Lewis Hamilton jeden, což znamená, že po prvním závodě je dokonce i Sauber v hodnocení týmů výše než Scuderia. „Na začátku závodu, kdy byl ještě poměrně nudný, jsme zkrátka nebyli dostatečně rychlí. Když opět vše záviselo na tom, abychom přijali správné rozhodnutí, jsme to neudělali.“
„V první řadě však musím vinit sám sebe za chybu v jedenácté zatáčce, protože mě stála čtyři nebo pět pozic. Po této chybě jsme se zahnali do kouta,“ uvědomuje si i svůj podíl viny na nedělním fiasku. „Pokud bychom ty tři-čtyři pozice získali, byli bychom na třetím nebo čtvrtém místě. Myslím si, že se ho dalo získat. Taková je však realita.“
Fanoušci Ferrari po neděli nemají mnoho důvodů k úsměvu, ale širší motoristická komunita se mohla pobavit alespoň na slovní výměně mezi Charlesem Leclercem a jeho inženýrem, který chtěl zřejmě jezdci říci, že auto je v pořádku a v kokpitu se mu jednoduše nasbíral déšť nebo voda z nápoje. V každém případě na této vysílačce se budou fanoušci bavit ještě dlouhé týdny.
Charles: „Máme někde nějaký únik?“
Inženýr: „Únik čeho?“
Charles: „Moje sedačka je plná vody. Myslím tím, že je opravdu plná vody!“
Inženýr: „Tak to musí být voda.“
Charles: „Přidejte to do sbírky moudrostí!“
Ve Ferrari musí zabrat a netýká se to jen komunikace či strategie. Ani z hlediska rychlosti to nebyla velká sláva. „Byl to náročný závod. Na některé věci se budeme muset podívat a zlepšit se v nich. Zvenku se vždy něco lehce říká v porovnání s tím, co se opravdu děje. Faktem zůstává, že v takových podmínkách se více trápíme. Jsme si toho vědomi a snažíme se na to koncentrovat víc než na cokoli jiného. Měl jsem vyšší očekávání, ale nyní je důležitá reakce. Žel, trať v Číně není naše oblíbená, ale pokusíme se zlepšit.“
Předpovědi ohledně McLarenu se naplnily: Papájoví z hlediska práce s pneumatikami předběhli konkurenci a získávají na tom během dlouhých stintů. V první fázi závodu byli o 0,6 sekundy rychlejší než Max Verstappen. Leclerc měl už více než vteřinové manko.
„Z hlediska rychlosti jsme určitě výrazně zaostali za McLarenem a Maxem, takže si na to posvítíme. Ano, dnes jsme se určitě trápili. Byli jsme na tom podobně jako Mercedes před námi, ale to je tak všechno. McLaren a Red Bull byli mnohem rychlejší, takže nás čeká spousta práce,“ dodal.