McLareny v kvalifikaci ukázaly svou obrovskou sílu, soupeřům nadělily čtyři desetiny

Výsledky první kvalifikace sezóny zcela nekorespondují s očekáváním padoku po předsezónních testech. Předpokládalo se, že McLaren bude mít sice výhodu v závodě, ale v kvalifikaci to mělo být nesmírně těsné. Nakonec to nebylo vyrovnané ani v sobotu. McLaren ji jednoznačně ovládl a Lando Norris si odnáší trofej za pole position.
Po prvních pokusech ve třetí části kvalifikace to na tak dominantní výsledek vůbec nevypadalo. Oscar Piastri byl široký v posledním sektoru a Lando Norris o své kolo přišel, když překročil bílou čáru ve čtvrté zatáčce.
V jedné desetince jsme tak měli Maxe Verstappena, George Russella a Charlese Leclerca. I kdyby FIA tehdy nesmazala Norrisovo kolo, byl by jen čtvrtý. Potom se však na trati začaly dít věci. Papájový tým obul druhé čerstvé softy, které si odložil na Q3, a všichni si začali přetírat oči.
Lando Norris nakonec zajel čas 1:15,096. Týmového kolegu zdolal o jednu desetinu vteřiny, ale co je důležitější, nejbližšímu pronásledovateli z řad konkurence nadělil až 0,385 vteřiny. Max Verstappen však vzhledem k pátečním problémům nesmutní ze třetího místa. A nesmutní ani proto, že předpověď na neděli hlásí déšť. Obhájce titulu to na mokré trati ví snad nejlépe z celého pelotonu.
Pomyslná bramborová medaile se ušla Georgeovi Russellovi z Mercedesu. Z pátého místa a cenného výsledku se těší Júki Cunoda, který předjel nejen obě Ferrari, ale jasně porazil i Isacka Hadjara a Liama Lawsona. Vedení Red Bullu chce v této sezóně ukázat, že sedačku si přece jen zaslouží.
Williams se s oběma svými auty dostal do elitní desítky. Alex Albon skončil sedmý, Carlos Sainz ji uzavřel s časem 1:16,062.
Ferrari se v sobotu moc nedařilo. Martin Brundle už ve druhé části kvalifikace odkazoval do Maranella, že by se v něm měly rozeznít poplašné zvony; monopost přehříval zadní pneumatiky, na což doplácel zejména ve třetím sektoru. V něm jsme viděli také hodiny Lewise Hamiltona. V případě italského týmu se zatím nenaplňují předpoklady, že bude úhlavním nepřítelem McLarenu.
V závěru první části kvalifikace se strhla napínavá bitva o poslední postupové příčky. Nakonec táhl za kratší konec Kimi Antonelli, jehož monopost měl podle vyjádření týmu poškozenou přední část podlahy. Na jeho úkor postoupil Gabriel Bortoleto, který tak velmi efektivně odpověděl na hodnocení Helmuta Marka o „béčkovém jezdci“.
Sportovní poradce Red Bullu dnes nebude moc dobře spát i proto, že Liam Lawson vypadl už v první části kvalifikace a plynule navázal na tradici svého předchůdce Sergia Péreze. Novozélandského jezdce jsme dvakrát viděli ve štěrku, což se neslučuje s postupem do další části. Max Verstappen tak i v Austrálii bude bojovat osamocený.

Kvalifikace - GP Austrálie 2025






Jezdec | Tým | Q1 | Q2 | Q3 | Ztráta | |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | McLaren | 1:15,912 | 1:15,415 | 1:15,096 | ||
2. | McLaren | 1:16,062 | 1:15,468 | 1:15,180 | +0,084 | |
3. | Red Bull | 1:16,018 | 1:15,565 | 1:15,481 | +0,385 | |
4. | Mercedes | 1:15,971 | 1:15,798 | 1:15,546 | +0,450 | |
5. | Bulls | 1:16,225 | 1:16,009 | 1:15,670 | +0,574 | |
6. | Williams | 1:16,245 | 1:16,017 | 1:15,737 | +0,641 | |
7. | Ferrari | 1:16,029 | 1:15,827 | 1:15,755 | +0,659 | |
8. | Ferrari | 1:16,213 | 1:15,919 | 1:15,973 | +0,877 | |
9. | Alpine | 1:16,328 | 1:16,112 | 1:15,980 | +0,884 | |
10. | Williams | 1:16,360 | 1:15,931 | 1:16,062 | +0,966 | |
11. | Bulls | 1:16,354 | 1:16,175 | |||
12. | Aston Martin | 1:16,288 | 1:16,453 | |||
13. | Aston Martin | 1:16,369 | 1:16,483 | |||
14. | Alpine | 1:16,315 | 1:16,863 | |||
15. | Stake | 1:16,516 | 1:17,520 | |||
16. | Mercedes | 1:16,525 | ||||
17. | Stake | 1:16,579 | ||||
18. | Red Bull | 1:17,094 | ||||
19. | Haas | 1:17,147 | ||||
20. | Haas | - |
- Štítky
- GP Austrálie 2025