logo F1zpravy.czF1online.sk

Třetí trénink ovládl Piastri, tři týmy se vešly do jedné desetiny

Oscar Piastri
© X/McLaren
Matúš Pavlík
Matúš Pavlíkdnes 03:54

Třetí trénink na Velkou cenu Austrálie nám zamíchal kartami. Rozložení sil vypadalo v pátek o něco jinak. McLaren se nadále pohybuje na špici, o čemž svědčí i nejrychlejší čas Oscara Piastriho, ale Red Bull v noci zřejmě odvedl vynikající práci a spolu s Mercedesem se vrátil do hry. Naopak, o něco hůře vypadala forma Ferrari.

Ve třetím tréninku pokračovala australská mizérie Olivera Bearmana. Britský mladík havaroval v prvním tréninku a kvůli poškození vynechal druhý trénink. V sobotu tak měl co dohánět, ale opět to nezvládl. V nájezdu do třinácté zatáčky se dostal velkou částí levého kola do trávy, roztočil se a skončil zahrabaný ve štěrku. Jeho Haas nebyl poškozen, ale nedokázal se vyhrabat a ředitelství závodu vyvěsilo červené vlajky.

Bearman tak půjde do kvalifikace se zkušenostmi ze 13 a půl kola v nereprezentativním prvním tréninku. Britský mladík bude po zbytek víkendu pod obrovským tlakem a toto rozhodně není start sezóny, jaký si představoval.

Po červených vlajkách se dění na trati rozjelo a sledovali jsme sérii kvalifikačních simulací. Jména na čele se rychle střídala. V podstatě celý třetí trénink tvořily kvalifikační simulace. Různí piloti byli v různých fázích nejrychlejší. Ve srovnání s pátkem se ukázal být v lepší formě Red Bull. Naopak, Ferrari působilo poněkud matným dojmem.

Ferrari se jevilo být velmi dobré při práci s pneumatikami a Charles Leclerc jezdil konkurenceschopné časy i na čtvrtý pokus na stejných pneumatikách. Problémem bylo, že absolutní tempo Ferrari se nezdálo být tak dobré jako v případě McLarenu, Red Bullu a Mercedesu. Sám Leclerc si postěžoval, že monopost je přetáčivý a nemá v něm sebedůvěru.

Nejrychlejší čas zajel ve třetím tréninku Oscar Piastri. I když Lando Norris zaostal, britský závodník v závěru nezajel pořádně rychlé kolo. McLaren má rychlost a má sebedůvěru, i když náskok stáje z Wokingu zřejmě není nijak obrovský. Druhé místo obsadil George Russell, který ztratil na domácího miláčka jen mikroskopických 0,039 sekundy a připomněl, že ani Mercedes nesvobodné v Austrálii odepisovat.

Třetí místo pro sebe uchmatl Max Verstappen, jehož Red Bull se zdál být v mnohem lepší formě než v pátek. Ztráta 0,081 vteřiny na Piastriho říká, že RB21 je zpět v dostihu o pole position.

Čtvrté místo obsadil Charles Leclerc, ale jeho ztráta 267 tisícin vteřiny je už o něco výraznější. Ferrari se nezdálo být dobré v prvních pokusech, ale pneumatiky držely a Leclerc jezdil stabilní časy i na třetí nebo čtvrtý pokus na stejné směsi pneumatik.

Za pátým Kimim Antonellim a před osmým Lewisem Hamiltonem se umístili piloti Williamsu. Alex Albon a Carlos Sainz dokazují, že forma jejich monopostu v pátečních trénincích a na předsezónních testech nebyla náhoda. Williams půjde do kvalifikace jako favorit ve středu pole a jsme velmi zvědaví, jaká bude skutečná ztráta tohoto týmu na nejlepší.

Kromě Bearmana má za sebou hororový třetí trénink také Liam Lawson. Ten odjel jen dvě kola a kvůli problému s pneumatickým systémem pohonné jednotky si to namířil do boxů. Jak se ukázalo, šlo o vážnou poruchu a Novozélanďan se už na trať nevrátil.

Kvalifikace startuje v šest hodin našeho času.

Související zprávy

Diskuze