V Aston Martinu zavládla radost. Na cestě do větrného tunelu se už nebojí o zmenšené modely

Aston Martin dosáhl velkého milníku. Britská stáj konečně začala využívat svůj větrný tunel, který dal Lawrence Stroll postavit v rámci velké přestavby továrny v Silverstonu. Šéf stáje Andy Cowell si novinku pochvaluje.
Aerodynamici, kteří již dnes pracují pod vedením Adriana Neweyho, v minulých letech využívali větrný tunel Mercedesu. Ten se však nenachází v Silverstonu, ale v Brackley, které je vzdáleno necelých 20 kilometrů jihozápadně.
Každý výjezd do větrného tunelu tak bylo třeba pečlivě naplánovat. Technici museli nejprve 60procentní model monopostu vyrobit, naložit, převézt, vyložit a umístit do větrného tunelu, a teprve následně se mohli reálně pustit do práce. Od nápadu k prověření řešení v tunelu tak uplynulo více času, než by bylo ideální v rychlém světě Formule 1.

„Je to velký projekt a pracovalo na něm spousta lidí. Je skvělé vidět náš nový větrný tunel a pustit se do práce na vývoji,“ pochvaluje si šéf týmu a generální ředitel Aston Martinu Andy Cowell. „Máme v něm skvělé technologie, skvělé měřicí systémy v rámci modelu, který je ve větrném tunelu.“
Samozřejmě nejdůležitější jsou technologie a správnost výstupů, které mají co nejvěrněji odrážet realitu. Není to ovšem jediný důvod, proč se britský tým tak těší. „Všechno máme v jedné lokalitě. Aerodynamici si nemusí oblékat kabáty, aby se dostali do větrného tunelu, jen tam pěšky projdou.“
„Dříve jsme museli naložit náš model do dodávky, převézt ho po hrbolaté cestě a doufat, že když ho v cílové destinaci vybereme z dodávky, tak bude ve stejném stavu,“ prozrazuje Cowell. „Z hlediska efektivity [je to takto lepší].“
„Víte však i o výzvě, které všichni čelí, když se snaží pochopit, co se děje s aerodynamikou na trati ve srovnání s větrným tunelem a ve srovnání s [počítačovými simulacemi] CFD – v těchto třech světech aerodynamici svádějí své boje. Věříme, že tento větrný tunel nám poskytne lepší porozumění a lepší mechanismy k tomu, abychom pochopili fyziku proudění toků vzduchu na našem autě,“ podotýká otec současného motorového programu Mercedesu.
Na nové zázemí se už byl podívat i sám Adrian Newey, který se od začátku března naplno podílí na vývoji příštího monopostu Aston Martinu. „Během prvního dne jsme si zašli do větrného tunelu, aniž bychom se museli oblékat. Vidět ho stát v něm a dívat se na něj bylo skvělé. Prohlédl si některé technologie v modelu a měřicí vybavení. Potom se však velmi rychle vrátil do své konstrukční pracovny, díval se na pravidla pro rok 2026 a zjišťoval, s jakými kompromisy musí pracovat, abychom vyvinuli rychlé auto v rámci nových pravidel.“
- Štítky
- Aston Martin