logo F1zpravy.czF1online.sk

Marko: Za normálních okolností můžeme doufat maximálně v pódium, ale pokud zaprší…

Max Verstappen
© Martin Trenkler
Milan Kubalavčera 15:10

Ve vyjádřeních zástupců červených býků byste po pátku nenašli mnoho optimistických slov. Monopost zatím není připraven na to, aby bojoval s McLarenem o vítězství, uznává i Helmut Marko, ale připomíná, že v případě deště může být všechno zcela jinak.

Red Bull si do Melbourne přinesl nemalý balík vylepšení — oficiálně deklaroval až patnáct nových komponentů, které by měly zlepšit výkonnost monopostu. Mírný výkonnostní posun snad přišel, ale rozhodně se nevyrovná očekáváním při tak rozsáhlé aktualizaci techniky monopostu.

„První trénink byl lepší. Neujaly se změny, které jsme pak udělali,“ vysvětlil Helmut Marko po pátečních jízdách. „Zítra máme ještě jeden trénink, ale odhadujeme, že zaostáváme o dvě až tři desetiny a v nejlepším případě cílíme na druhou řadu.“

Max Verstappen mluvil o docela dobře vyváženém monopostu, ale problémy se prý Red Bullu nevyhnuly ani v této oblasti. „Auto kolísalo mezi nedotáčivostí a přetáčivostí. Samozřejmě to má vliv na opotřebování pneumatik v dlouhém stintu. Já však věřím, že víme, co je třeba udělat. Nejsme na úplném čele, za normálních podmínek je pódium maximem, na co si můžeme troufat.“

I když máme za sebou jen tréninky, na Red Bull nevrhá dobré světlo ani fakt, že oba piloti juniorské stáje skončili před hvězdami hlavního týmu. Helmut Marko to vysvětluje tak, že Júki Cunoda s Isackem Hadjarem jezdili s menším množstvím paliva a agresivnějším motorovým režimem, aby se Hadjar lépe připravil na první sobotní kvalifikaci.

„V Bahrajnu neměli čas to vyzkoušet,“ ozřejmil Marko. „Proto jsme je nechali jezdit s menším množstvím paliva.“ Za normálních okolností se má Racing Bulls nacházet někde v teritoriu kolem Williamsu, takže na hranici první desítky.

Podobně jako Hadjar se i Liam Lawson v novém prostředí jen rozhlíží, navíc se poprvé seznamoval také s australským okruhem. Jeho ztráta na Maxe Verstappena v tomto kontextu působí zcela přirozeně. Sergio Pérez rutinérsky ztrácel šest desetin na svého kolegu i po třech letech působení v Red Bullu a dvou stovkách odjetých velkých cen v F1.

Helmut Marko bere v úvahu všechny okolnosti. „My ho srovnáváme s Antonellim, který zde také jezdí poprvé,“ prozradil jednaosmdesátiletý Rakušan, který však zapomněl na Antonelliho loňské čtvrté místo v hlavním závodě F2. „Tito dva jsou víceméně na stejné výkonnostní úrovni, ačkoli Lawson nejezdil s maximálním motorovým výkonem. Je to OK, ale určitě toho ukáže víc.“

„Momentálně se zdá, že McLaren je nejsilnější a mezi námi, Ferrari a Mercedesem to bude těsná bitva. Tento souboj by se mohl odehrávat o třetí až pátou příčku. Slyšel jsem však, že by mohlo pršet. Pokud se to stane, do hry vstoupí faktor se jménem Max.“

„My všichni milujeme déšť, hlavně Max miluje déšť. Během kvalifikace však bude určitě sucho, takže vsadíme na nastavení do sucha, což jízdu v dešti ještě okoření,“ mnou si ruce bývalý závodník.

Vsadit na mokré nastavení a více přítlaku by se mohlo vyplatit, ale je třeba počítat s případným sobotním fiaskem. „Pokud to uděláte, mohli byste startovat až za patnáctým místem. Max však umí vyhrát i ze sedmnácté příčky, jak to dokázal v Brazílii, ale tady to není jisté. Melbourne je známo pro změny počasí a spoléhat se jen na nedělní předpověď je příliš riskantní.“

Související zprávy

Diskuze