Hamiltona nerozhodí tlak ze strany veřejnosti: Můj vnitřní je desetkrát větší

Lewise Hamiltona čeká první interní duel s Charlesem Leclercem. Jako výrazně úspěšnější, starší, zkušenější a dokonce sedminásobný mistr světa by to měl zvládnout, ale jak na něj zapůsobí tlak veřejnosti? Na australský výsledek nebude mít vliv, ujistil s vysvětlením, že pod tlak dostává spíše on sám sebe.
Charles Leclerc vstupuje do své osmé sezóny ve Formuli 1. Lewisi Hamiltonovi nechybělo mnoho, aby měl na kontě tolik mistrovských titulů. Před novým ročníkem se však karty rozdají znovu a mnozí očekávají, že Leclerc dokonce vyhraje interní souboj s novým kolegou. Helmut Marko prozradil, že na předsezónních testech se Hamilton dokázal postupně přibližovat k monackému jezdci, ale na jeho úroveň se nedostal.
Podle Lewise Hamiltona se Leclerc poctivě připravuje. Jeho pracovní nasazení ho zaujalo v příjemném slova smyslu. „Přirozeně, že nevíte, co se děje za zavřenými dveřmi. Myslím si, že každý pilot pracuje opravdu tvrdě, ale každý má různé metody, jak se dostat na tu svoji maximální výkonnostní úroveň. Je zajímavé to sledovat. Až tak se neliší ode mě. Vidíte zkrátka tvrdě pracujícího chlapce, který zkrátka jde na to,“ prozradil s dodatkem, že Leclerc je „jasný, jasný, jasný Mr. Ferrari”.
Ferrari bylo dosud Leclercovým týmem a vzhledem k Hamiltonově věku se nedá očekávat, že by Scuderia najednou vsadila všechny své peníze právě na něj. On sám bude muset přesvědčit, což je spojeno se značným tlakem.
„K této roli nepřistupuji pod tlakem. Léta sám na sebe vyvíjím tlak, který je desetkrát větší než jakýkoli jiný tlak, pod který by mě někdo mohl dostat,“ ohradil se Hamilton. „Nepřidal jsem se k tomuto týmu a nebyl jsem stvořen k tomu, abych cítil tlak. Já mám od sebe očekávání: Vím, co dokážu přinést na stůl, vím, jaký výkon umím podat a vím, co to bude stát. Jde jen o to sklonit hlavu a pustit se do práce.“
Dlouholetému pilotovi McLarenu a Mercedesu bychom snad měli dopřát pár závodů na rozběh. Ve Ferrari si totiž musí zvykat na docela jiný život. „K tomuto víkendu přistupuji s otevřenou myslí. Jde o to dostat se do dobrého rytmu.“
„Tohle nové auto stále poznávám, dost se liší od těch, se kterými jsem jezdil během mé kariéry — z pohonné jednotky Mercedesu přecházím na pohon Ferrari, což je docela jiné. Cítíte jiné vibrace, máte jiný pocit, jinak se s ní pracuje,” prozrazuje. „Celý tým pracuje úplně jinak. Díval jsem se na křivky z loňské závodní telemetrie a je obrácená vzhůru nohama oproti tomu, na co jsem byl zvyklý v posledních letech. Vůbec to nechápu.”
Na neviditelné, ale ve zlomových momentech klíčové rozdíly během předsezónních testů upozorňovali i komentátoři F1 TV: Lewis Hamilton je po dlouhém působení v Mercedesu zvyklý na jisté pracovní postupy, které jsou ve Ferrari jiné. Stačí, že v Mercedesu byl více než deset let zvyklý na to, že ve srovnání své telemetrie s telemetrií kolegy mají jeho křivky červenou barvu a druhá strana garáže modrou, a ve Ferrari budou opačně – snadno se může stát, že podvědomí bude pracovat v zažitém režimu a křivky si zamění.
„Na věci se díváte z jiné perspektivy, proto je to vzrušující a je to výzva. Toto je určitě nejvzrušující období mého života. Opravdu si ho užívám a těším se, když se zítra posadím do auta,“ uzavřel.
- Štítky
- Lewis Hamilton
- Mercedes