logo F1zpravy.czF1online.sk

Racing Bulls restrukturalizuje technické oddělení. Skončil jeho šéf Jody Egginton

Jody Egginton
© Getty Images/RB Content Pool
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík10. 3. 2025

Stáj Racing Bulls vyhrála v srdcích fanoušků svým lakováním pro sezónu 2025, ale ti se zřejmě musí smířit s faktem, že bíle nabarvený monopost VCARB 02 neuvidíme v záběrech moc často. Před startem nové sezóny se navíc tým loučí se svým technickým ředitelem Jodym Eggintonem, který se podle vlastních slov rozhodl ukončit dlouholetou kariéru ve Formuli 1.

Tým s nejhorším názvem a nejhorším označením monopostu, ale zase s nádherným lakováním, vstoupí do nové sezóny jako jeden z outsiderů a jeho jezdecká dvojice na první pohled nevyvolává obrovský respekt. Dění v sesterské stáji je tak trochu odrazem situace v hlavním týmu. Ocitl se Red Bull na rozcestí s oběma svými týmy?

Na tuto otázku odpoví nadcházející sezóna, kterou stáj Racing Bulls odjede s novými muži v čele technického oddělení. Dlouholetý technický ředitel stáje Jody Egginton totiž odešel a přesune se na post technického ředitele Red Bull Advanced Technologies – dceřiné společnosti Red Bullu, která se zabývá vývojem technologií.

Angličan tak opouští svět motoristického sportu po téměř třicetileté kariéře, kterou začínal ještě v roce 1996 jako 22letý začínající designér týmu Tyrrell. Technickým ředitelem stáje z Faenzy a později Bicesteru se stal v roce 2019 a patřil k nejdéle sloužícím mužům na svém postu v F1.

Racing Bulls zároveň oznámil, že jej nahradí muži zevnitř. Bývalý zaměstnanec FIA Tim Goss, který se loni připojil ke stáji jako hlavní technický ředitel, a jeho zástupci Guillaume Cattelani a Andrea Landi (hlavní designér) převezmou otěže. Zdá se, že se nejedná o žádnou dočasnou náhradu, ale o trvalou změnu struktury technického oddělení, které bude pokračovat ve vývoji bez technického ředitele.

„Být součástí tohoto týmu více než deset let byla fantastická zkušenost a zažil jsem zde spoustu velmi památných okamžiků,“ řekl Egginton na rozloučenou. „Po téměř dvaceti letech, během kterých jsem se soustředil výhradně na Formuli 1, mám pocit, že je čas na změnu.“

„Jako technický ředitel společnosti Red Bull Advanced Technologies budu mít velké kompetence a společnost má v současnosti vzrušující seznam projektů, takže se už neumím dočkat, až se pustím do této nové výzvy,“ dodal Egginton.

Slova na rozloučenou přidal i šéf stáje Laurent Mekies. „Jako náš dlouholetý technický ředitel se významně podílel na inovacích a podpoře růstu týmu. Chci poděkovat Jodymu za jeho odborné znalosti a významný přínos pro tým při jeho vzestupu. Před začátkem nové výzvy uvnitř rodiny Red Bullu mu přejeme všechno dobré,“ vzkázal francouzský inženýr.

Související zprávy

Diskuze