Boje sezóny 2026 již začaly. Ferrari prý odmítlo předčasně uvolnit Cardileho

Tým snů Aston Martinu se nám už pomaličku skládá. Adrian Newey je už oficiálně zaměstnancem stáje a její nový šéf Andy Cowell má za sebou první předsezónní testy. Jednoho muže jsme však v Bahrajnu hledali, ale neviděli jsme ho – nového hlavního technického ředitele Enrica Cardileho.
Hvězdná posila z Ferrari měla být podle nedávného vyjádření Aston Martinu k dispozici již 1. ledna. Nic však nenasvědčuje tomu, že italský inženýr zahájil své účinkování v novém působišti.
„V čele AMR Technology Campus bude stát nový technický ředitel Enrico Cardile a tým se nyní může stoprocentně soustředit na soutěžní výzvy při vytváření nového monopostu. Enrico bude dohlížet na architekturu, design a konstrukci nových závodních aut,“ hlásilo tiskové stanovisko stáje 10. ledna, kterým se oznamovalo vytvoření nové řídicí struktury kolem šéfa Andyho Cowella.
Tuto zprávu si mnozí vyložili tak, že italský inženýr už nastoupil na pozici v novém týmu. I když by jeho primárním úkolem měl být vývoj nového monopostu pro rok 2026, očekávali jsme, že se alespoň zastaví na předsezónních testech v Bahrajnu, aby tím demonstroval sílu nové technické struktury.
Italská média však tento týden přišla s informací, že Ferrari svého bývalého technického ředitele odmítá uvolnit předčasně. Víme, že každá taková přední osobnost týmu má ve své smlouvě klauzuli, která jí znemožňuje okamžitý odchod a může to trvat až rok, než se jí otevřou dveře do nového působiště.
V době rozpočtových stropů se však situace poněkud změnila a stáje nechtějí platit vysoké platy klíčovým zaměstnancům, kteří pro ně už v podstatě nepracují. V tomto případě je to poněkud odlišné, protože neuvolnění Cardileho ve skutečnosti brání Aston Martinu, aby se naplno vrhl do vývoje nového monopostu. Nemůžeme se tedy divit, že Ferrari odmítá pomoci konkurentovi a trvá na tom, aby si Cardile odkroutil placené volno až do konce – v tomto případě do 17. července.
„Zdá se, že Ferrari se snaží co nejvíce prodloužit volno inženýra z Arezza. Dohoda byla na stole, ale minulý měsíc padla. Podle našich informací je Cardileho přestup do Aston Martinu nepravděpodobný před 17. červencem – přesně rok po jeho odchodu z Ferrari,“ píše italský deník Corriere dello Sport.
„Majitel stáje Lawrence Stroll zuří. Zelený tým již oznámil reorganizaci technické struktury pod vedením nového šéfa Andy Cowella a výslovně jmenoval Cardileho, který ‚bude dohlížet na architekturu, design a konstrukci nových závodních aut‘. Příchod klíčového člověka se tedy zasekl v klíčové chvíli,“ uvedlo Corriere dello Sport.
Podle deníku pracují právníci obou stran na vyřešení situace a Aston Martin by rád získal svého nového technického ředitele dříve, ale prozatím se nezdá, že by Ferrari chtělo spolupracovat. Je jasné, že stáj ze Silverstone by po přechodu na novou generaci předpisů v roce 2026 mohla být velmi silná a Scuderia takto může zpomalit její pokrok.