logo F1zpravy.czF1online.sk

Aston Martin jako největší zklamání? Na body musíme udělat všechno perfektně, říká Alonso

Fernando Alonso
© X/Aston Martin
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík28. 2. 2025

Aston Martin byl podle nejednoho názoru největším zklamáním minulé sezóny a zdá se, že tuto pověst si plynule přenesl do bahrajnských předsezónních testů. Po vcelku pozitivním prvním dni následovalo prakticky neviditelné představení doplněné zdravotními problémy. V této chvíli nic nenasvědčuje tomu, že by tento tým udělal byť jen krok k tomu, aby se vymanil ze středu pole a přiblížil se ke čtyřem nejlepším týmům.

Adrian Newey přijde už za několik dní poprvé do nové práce. Těžko říct, co tam najde, ale asi neuvidí mnoho spokojených tváří. Hodně se mluví o nadšení, které doprovází příchod geniálního konstruktéra, ale nejúspěšnější inženýr všech dob, známý svou náročností a perfekcionismem, zřejmě nebude mít náladu na oslavu.

Důvodem je vnější pohled na účinkování Aston Martinu v Bahrajnu. První den ještě vypadal jako tak pozitivně, ale monopost AMR25 na něj nenavázal. Byli jsme přitom velmi zvědaví, jak si bude počínat partička kolem nového šéfa Andyho Cowella. Muži v zeleném se totiž zastrájali, že tuto sezónu nechtějí vzdát a rádi by se posunuli dopředu. V Bahrajnu však odjeli s přehledem nejméně kol ze všech, neukázali sebemenší záblesk skvělé formy a v pátek doplácel tým na zdravotní problémy obou jezdců.

„Museli jsme udělat některé velké změny v nastavení monopostu, abychom se naučili nové věci, což způsobilo, že jsme na 40 minut zůstali stát v garáži,“ řekl v pátek v poledne pilot Aston Martinu Fernando Alonso. „Pokud provedete tyto změny na čerstvých pneumatikách brzy ráno, po 45 minutách se trať rychle zlepší a vše se změní. Obvykle tedy čekáme na stabilnější podmínky.“

Aston Martinu však budou nepochybně chybět data. Za čtvrtek měl tým na kontě jen 190 kol – s přehledem nejméně ze všech. Alonso se v pátek snažil znít pozitivně, ale moc se mu to nedařilo, zvláště když za úspěch v úvodu sezóny označil jakékoli bodované umístění. „Myslím si, že na novém autě najdeme nějaké pozitivní aspekty. Nebudu zacházet do detailů, ale korelace a data vypadají dobře, takže ve srovnání s minulým rokem jsme udělali krok vpřed,“ konstatoval španělský závodník.

„Jsou zde však i negativa, jako v každém týmu, a věci, které potřebujeme napravit a zlepšit před odjezdem do Austrálie a zbytkem sezóny. Jsme relativně spokojeni a víme, že střed pole je nesmírně vyrovnaný, takže budeme potřebovat perfektní víkendy, chceme-li zabodovat. Pokusíme se v průběhu sezóny dále zlepšovat,“ konstatoval Alonso.

Dvojnásobný mistr světa si nemyslí, že situace bude diametrálně odlišná ve srovnání s Velkou cenou Abú Zabí v roce 2024. Nejeden z nás však očekával, že Aston Martin, s poučeními z minulé sezóny a nejmodernějšími zařízeními, udělá krok vpřed a s jistotou vykročí směrem ke čtyřem nejlepším týmům. Nasvědčovala tomu i vyjádření zástupců stáje při představení nového monopostu, ale ta jsou dnes již zapomenutá historie.

„Nemám pro vás žádné predikce. Testy jsem nesledoval. Vím, že Carlos byl ve čtvrtek nejrychlejší, protože o tom psala španělská média, ale kromě toho nevím, kdo byl první a druhý v pátek. Myslím, že každý tým jezdí odlišný program. Vím, že ve čtvrtek jezdil McLaren dlouhé jízdy a Carlos byl nejrychlejší, ale to je všechno,“ řekl španělský matador.

„Nemám aktuální zprávy o ostatních, ale nechce se mi věřit, že situace se zásadně změní ve srovnání s loňským rokem. Myslím si, že první čtyři velké ceny budou vypadat velmi podobně jako závod v Abú Zabí,“ dodal Alonso.

Související zprávy

Diskuze