Mika Salo plánuje skončit jako komisař FIA: Nebudu riskovat, že se někdo rozzlobí

Mezinárodní automobilová federace zřejmě bude muset hledat náhradu za dalšího komisaře. Po vyhazovu Tima Mayera a odchodu Johnnyho Herberta se totiž z řad FIA chystá odejít i bývalý závodník Mika Salo.
O potenciálních trestech na každé velké ceně rozhoduje čtveřice komisařů. Z této čtveřice jednoho vždy nominuje místní automobilový klub a jeden je z řad bývalých závodníků, aby incidenty svým kolegům přiblížil i z pohledu jezdce.
Na úvodním závodě blížící se sezóny si měl tyto úkoly plnit Johnny Herbert, ale po jeho odchodu ze struktur FIA bude třeba najít náhradu. Zdá se, že Mika Salo jí nebude. V rozhovoru pro noviny Iltalehti prozradil, že po třinácti letech na postu jezdeckého komisaře plánuje skončit. Chce totiž nadále pokračovat jako televizní expert pro stanici Viaplay, což by mohlo představovat problém.
„Netvrdím, že je to jisté, ale je nepravděpodobné, že bych dál pracoval jako komisař,“ řekl Mika Salo, účastník více než stovky velkých cen. „Loni jsem na to neměl čas. Když však děláte jiné věci, které souvisejí s tímto sportem, tak dochází k malému střetu zájmů.“
„V tom případě je těžké být v pozici rozhodčího. Já to raději nebudu dělat, než abych měl riskovat, že se proto někdo rozzlobí,“ vysvětlil své rozhodnutí finský závodník.
Bývalý pilot Tyrrellu, Sauberu či Toyoty však vnímá jeden podstatný rozdíl mezi jeho prací a problémy Johnnyho Herberta, který hojně poskytoval rozhovory médiím a zejména stránkám s hazardními hrami, což podle FIA nebylo „kompatibilní“ s prací komisaře.
„On dost veřejně kritizoval Maxe Verstappena a pár dalších jezdců, takže FIA ho posoudila jako zaujatého rozhodčího,“ podotkl Salo.