logo F1zpravy.czF1online.sk

O’Ward tvrdí, že FIA ​​mu neudělila licenci, protože by zablokoval Francouze

Pato O’Ward
© X/Pato O’Ward
Milan Kubala
Milan Kubaladnes 10:14

Po odchodu Sergia Péreze zůstali mexičtí fanoušci bez jezdce, kterému by mohli držet palce, a v juniorských šampionátech není nikdo, kdo by ho mohl adekvátně nahradit. Mohli však mít ve Formuli 1 ještě jiného favorita, kdyby Mezinárodní automobilová federace nepolitikářila a nenadržovala francouzským jezdcům. Naznačuje to pilot IndyCar Pato O’Ward.

V podcastu Creativo se O’Ward nechal slyšet, že byl velmi blízko tomu, aby se stal oficiálním pilotem Red Bullu v F1. Marko se měl s O’Wardem spojit a nabídl mu místo pro sezónu 2020. Zbývalo poslední, a sice zajistit si superlicenci. Tu mu měl předběžně schválit ředitel závodů Charlie Whiting, ale po jeho smrti se všechno změnilo. Francouzská FIA se rozhodla nahrát francouzskému jezdci.

„Helmut Marko mě skutečně podepsal,“ prohlásil Pato O’Ward, narážející na období před sezónou 2020. „Podepsal jsem kontrakt F1, kterým bych na konci roku 2019 získal sedačku v Toro Rosso. Na konci toho roku však zemřel Charlie Whiting (Whiting zemřel už v březnu roku 2019, pozn. red.), který už schválil moji superlicenci. Nechtěli mi však licenci vydat, protože bych zabral místo Francouzovi. Byl to politický problém.“

O’Ward tím s největší pravděpodobností naráží na Pierra Gaslyho, který uprostřed sezóny 2019 ztratil sedačku v Red Bullu a byl přesunut do Toro Rosso. Kromě toho měl spory s vedením červených býků a zejména s Adrianem Neweyem, což mohlo jeho kariéru ohrozit v případě, že by O’Ward přesvědčil.

O’Ward se stal součástí jezdeckého programu Red Bullu v květnu 2019, ale po skončení sezóny ho červení býci ze své akademie vyloučili. Pokus v polovině sezóny nastoupit v japonské Super Formuli a vyšplhat se mezi nejlepší nevyšel. Mexičan si na konto připsal jen tři mistrovské body a obsadil konečnou osmnáctou příčku, která mu k zisku superlicence vůbec nepomohla.

Objevil se však další problém; O’Wardovi odmítli uznat první místo v sérii IndyLights 2018. „Nemohl jsem získat ty body, protože to nebyl plnohodnotný šampionát,“ vzpomíná O’Ward, který měl v sérii jen šest soupeřů.

„Ty body jsem měl, ale nechtěli mi započítat šampionát IndyLights kvůli počtu aut,“ vysvětlil. „Neudělili mi ty body, po čem jsem se musel s Red Bullem rozloučit. Nemohli mě nasadit. Když však Gasly závodil s Maxem Verstappenem v Red Bullu, měl jsem závodit jako pilot F1.“

Související zprávy

Diskuze