Lawrence Stroll je netrpělivý, řekl Mike Krack krátce před odvoláním z funkce
Aston Martin má nové vedení. Od odchodu Otmara Szafnauera a příchodu Mikea Kracka, 14. ledna 2022, uplynuly téměř na den přesně tři roky, kdy stáj ze Silverstone oznámila další strukturální změny. Ty můžeme vnímat jako projev velké důvěry majitele stáje Lawrence Strolla ve dvě klíčové posily – Andyho Cowella a Adriana Neweyho.
Nové vedení pod patronátem generálního ředitele celé skupiny bychom klidně mohli nazvat „třetí dynastií“ nebo „Cowellovou dynastií“. To nám dává příležitost ke stručnému shrnutí krátkých dějin projektu kanadského miliardáře.
„První dynastii“ vedl Otmar Szafnauer s technickým ředitelem Andym Greenem, která byla z velké části potomkem Force Indie a Racing Pointu. Tu na počátku nové éry vystřídali Mike Krack a několik posil na technickém oddělení, které ztělesňoval zejména nový technický ředitel a bývalý hlavní aerodynamik Red Bullu Dan Fallows.
Jejich vláda však po třech letech také skončila. Fallowse tým propustil v listopadu – formálně ho přesunul k automobilce, ale můžeme očekávat, že se brzy vydá ke konkurenci – a v lednu přeřadil nový generální ředitel Aston Martinu Andy Cowell šéfa stáje Mikea Kracka na post šéfa traťových inženýrů.
Tímto začala nová éra pod vedením Cowella, nového hlavního technického ředitele Enrica Cardileho a v neposlední řadě Adriana Neweyho, který přijede do Silverstone v březnu. Sám Krack v jednom ze svých posledních mediálních vystoupení jako šéf týmu přiznal, že majitel stáje Lawrence Stroll nepatří k trpělivým lidem.
„Lawrence nás nadále podporuje, zejména po náborovém procesu, který sám spustil. Z vnějšího pohledu to vypadá, jako kdyby říkal, že potřebujeme větší pomoc a více znalostí, takže jde a zařídí je pro nás. Myslím, že to je pro něj charakteristické. Vidíte na něm, že si chce počínat dobře, chce nás podpořit a pomoci nám,“ řekl lucemburský inženýr v rozhovoru pro Motorsport.com.
„Je také netrpělivý, což je pochopitelné. Spojení podpory a netrpělivosti, ale také porozumění toho, jak je to náročné, ho vedlo k… nechci říct, že nám dal více času, ale ví, že někdy nemůžete švihnout kouzelnou hůlkou, dát všechno na místo a bude to fungovat,“ řekl Krack, jehož slova mají o měsíc později zcela odlišný význam.
„Pokud se nemýlím, nedávno řekl, že toto je nejsložitější projekt v jeho životě. To ukazuje, že i on chce stisknout správné knoflíky a součástí všeho je velké množství lidí. Je to velký úkol,“ konstatoval Krack.
I když konkurence je ve Formuli 1 větší než kdykoli předtím, Aston Martin patřil k největším zklamáním uplynulé sezóny. Tento tým si mohl a měl počínat lépe. „Nezapomeňme, že konkurence je extrémně silná a tvrdá. Na dnešním startovním roštu nenajdete slabý tým a v roce 2026 přijde další,“ připomněl Lucemburčan.
Zřejmě i jemu, podobně jako Fallowsovi, zlomil vaz nefunkční vývoj. Aston Martin zkoušel všechno, ale každý krok ho vedl do hlubšího bahna. Tým potřebuje i nový větrný tunel, protože zástupci stáje nepřímo poukazují i na problém v této oblasti. Vysvětlit to všechno majiteli i světu je právě úkolem šéfa týmu.
„Když něco nefunguje, musíte vysvětlit, proč to nefunguje,“ přiznal Krack. „Ocitli jsme se v této situaci a musíme ze sebe vydat to nejlepší. Lawrence nás podporuje, ale je také ambiciózní.“
- Štítky
- Aston Martin
- Mike Krack