logo F1zpravy.czF1online.sk

Aston Martin hlásí strukturální změny. Novým šéfem se stal Andy Cowell

Andy Cowell
© LAT Images/Aston Martin
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík10. 1. 2025

Aston Martin je prvním týmem ročníku 2025, který ohlásil strukturální změny. Poté, co Alpine ve čtvrtek jmenoval Franca Colapinta novým rezervním pilotem, stáj ze Silverstonu oznámila restrukturalizaci vrcholového managementu. Generální ředitel celé skupiny Andy Cowell se stal zároveň šéfem týmu, Mike Krack se přesunul do role šéfa traťových inženýrů a Enrico Cardile se stal novým hlavním technickým ředitelem.

Cowell, bývalý šéf motorářů Mercedesu, nastoupil do nové funkce na podzim loňského roku. V pozici generálního ředitele nahradil Martina Whitmarshe. Energický anglický inženýr bude nově zastávat obě nejdůležitější funkce a stane se generálním ředitelem a šéfem týmu v jedné osobě.

Dosavadního šéfa Mikea Kracka však jako jeho nadřízený nevyhodil. Lucemburský inženýr zůstává v týmu a přesune se do funkce šéfa traťových inženýrů. Jeho úkolem tedy bude „vytěžit co nejvíce výkonnosti z monopostu na závodním okruhu“.

To však měl dosud v Aston Martinu na starosti hlavně Tom McCullough jako ředitel pro výkonnost. Je zřejmé, že jeho funkce nově zanikne, ale v tiskovém stanovisku stáje stojí jen to, že „zůstane součástí skupiny na vedoucí pozici, ze které bude hrát klíčovou roli při rozšiřování týmu do dalších kategorií“. Zdá se tedy vysoce pravděpodobné, že ho v příštím roce neuvidíme na boxové zdi Aston Martinu.

V Silverstonu už naplno pracuje i bývalý technický ředitel Ferrari Enrico Cardile. Ten nově povede tým z pozice hlavního technického ředitele, ze které „bude dohlížet na architekturu, design a výrobu nových závodních strojů“.

Jedná se o velké a zásadní změny, které jsou reakcí nejen na příchody nových posil z jiných týmů, ale zřejmě i na neuspokojivé výsledky. Krack a McCullough ztratili svoji někdejší moc, i když tým neopustili úplně. Naopak, Andy Cowell se bude muset jako generální ředitel a šéf týmu pořádně obracet.

„Poslední tři měsíce jsem strávil snahou porozumět a vyhodnotit naši výkonnost a nesmírně mě ohromilo odhodlání, oddanost a tvrdá práce tohoto týmu. S dokončením AMR Technology Campus a naším plánem stát se v roce 2026 plnohodnotným továrním týmem – spolu s našimi partnery Hondou a Aramcem – jsme na cestě, abychom se stali mistrovským celkem. Tyto organizační změny jsou přirozenou evolucí při víceletých plánech, které jsme si stanovili. Z budoucnosti jsem nesmírně nadšený,“ uvedl Cowell.

Související zprávy

Diskuze