Ve Ferrari už míchají barvy, máme se těšit na nový odstín lakování
V sezóně 2024 si týmy dávaly obzvlášť záležet na tom, jak budou vypadat lakování jejich monopostů. Inženýři přepočítávali každý gram a na autech se objevovaly velké oblasti odhalující holou karoserii z uhlíkových vláken. To by se v roce 2025 mělo změnit. Nové lakování chystá také Scuderia Ferrari.
Dostat monoposty na předepsaný limit 798 kilogramů byl v minulé sezóně tvrdý oříšek. Mnoha týmům se to dlouho nedařilo, a tak šetřily, kde se dalo. Černá auta s nevýrazným týmovým barevným schématem by měla konečně vymizet a do popředí by se měla opět dostat kreativita.
Podle italského insiderského portálu autoracer.it, který vznikl přejmenováním známého Formu1a.uno, už hmotnost nebude představovat takový problém. Napomůže tomu i rozhodnutí navýšit minimální hmotnostní limit ze 798 na 800 kilogramů, přičemž na horkých velkých cenách to bude až 805 kg – týmy budou při vysokých teplotách povinny nasadit nový chladicí systém kokpitu a jezdce.
O něco bohatší lakování auta z projektu 677 poznáme již 18. února na velkolepém představení v Londýně. Ferrari podle italských zdrojů chystá novinku – v novém ročníku bude jezdit s výraznějším odstínem červené než dosud. Nebude však až tak tmavé jako na VC Toskánska 2020, kdy Scuderia slavila svůj 1000. závod v F1, upozorňují insideři.
Na autech se mají objevit také „odvážné“ prvky designérů z Maranella a celkově můžeme očekávat lepší zakomponování modrého loga HP na monopostu, které bylo loni přidáno na karoserii až uprostřed sezóny.
Nemáme však čekat ani černé Ferrari. Lewisu Hamiltonovi se změnu barevného schématu podařilo prosadit v Mercedesu, ale ve stáji Enza Ferrariho to nebude tak jednoduché. „Už jsem nějaký čas nejezdil v černém autě, takže pravděpodobně na to takhle brzy nebudu tlačit,“ řekl na loňské VC Kanady. „Rozhodně jsme se však bavili o práci s jistým dopadem. John [Elkann] a jeho tým se věnují množství filantropické práce, takže budeme velmi úzce spolupracovat s [charitativní] Misí 44.“
Ferrari při vývoji nového auta postupuje a může pracovat s klidem. Před Vánocemi totiž úspěšně absolvovalo nárazové testy, což v rámci příprav na nový ročník vždy představuje důležitý milník, který stáji sice nezíská žádnou desetinku vteřiny k dobru, ale může ji o ni snadno připravit. Příjezd jezdců do Maranella se nečeká dříve než začátkem příštího týdne na přípravu sedadla a první jízdy na aktualizovaném simulátoru.
- Štítky
- Ferrari
- Lewis Hamilton