logo F1zpravy.czF1online.sk

Cunodu mrzí nezvládnutý první rok v F1, po kterém si ho lidé „zaškatulkovali“

Júki Cunoda
© Getty Images/RB Content Pool
Milan Kubala
Milan Kubala7. 1. 2025

Z Júkiho Cunody se stane nejdéle sloužící pilot v juniorském týmu Red Bullu. Ani tentokrát mu vedení nedalo důvěru a místo něj povýšilo Liama Lawsona. Japonský závodník bere část zodpovědnosti i na sebe a nepovedený první rok, po kterém si prý lidé o něm vytvořili určitý obraz, se mu nedaří změnit.

Po necelých čtyřech sezónách v béčkové stáji byl Júki Cunoda přesvědčen, že je připraven na velkou výzvu stát se kolegou Maxe Verstappena. V Red Bullu si však myslí něco jiného, přestože vybojoval dvě třetiny bodů a byl lepším kvalifikantem v osmnácti letošních kvalifikacích.

I když Helmut Marko otevřeně konstatoval, že Cunoda je rychlejší než Liam Lawson, spolu s Hornerem opět sáhli po známých argumentech: jezdecké chyby, výbuchy ve vysílačce, nekonzistentní výkony a nedostatečná technická zpětná vazba.

Stejné kritice musel čelit už v prvním roce. Júki Cunoda má pocit, že mu to takříkajíc přischlo. „Myslím si, že tato část je svým způsobem moje chyba, protože hned v prvním roce jsem nedokázal podávat výkony na potřebné úrovni. Trochu mě to zaškatulkovalo,“ připustil svůj díl viny po otázce portálu motorsport.com.

Tento obraz se mu nedaří smýt. „I když jsem [v roce 2024] podával dobré výkony, mám pocit, že se mi za ně nedostávalo takového uznání jako jiným jezdcům, ale taková je realita. Přirozeně budu pokračovat v tom, co dělám, budu podávat dobré výkony a přesvědčím je o opaku.“

„Snažím se jim dávat stále méně výmluv nebo důvodů, proč nemám tu sedačku. Koncentruji se na to, na co vím mít vliv, a nehledě na to jen akceptuji situaci. Jsem si jistý, že dokážu odvést lepší práci, než si myslí,“ nepochybuje rodák ze Sagamihary.

V Cunodově případě však hraje svou roli i jiný faktor. Honda se brzy s Red Bullem rozloučí a právě Honda byla důležitou kotvou, která ho pevně držela v rodině červených býků. Když se tato kotva zvedne, Japonec si zřejmě bude muset hledat místo jinde.

Júki je přesvědčen, že v posledních dvanácti měsících se výrazně zlepšil. „Řekl bych, že jsem se zlepšil po komunikační stránce, zejména z hlediska mého vyjadřování ve vysílačce. Určitě jsem se zlepšil v tom, že jsem klidnější, koncentrovanější, poskytuji techničtější zpětnou vazbu. Určitě cítím, že jsem se v průběhu roku zlepšil a jsem s tím velmi spokojen.“

Cunoda rovněž poznamenal, že po závodech dokáže týmu poskytnout více a kvalitnější zpětné vazby. Napohled mu však chybí konzistentnost. K tomu prý existuje důvod. „Pro nás bylo náročnější konzistentně ukazovat naši výkonnost. I když vy podáte dobrý výkon, výkon auta se s tím někdy neshoduje. Přesto jsem však s konzistentností spokojen. Vždy říkám, že pár závodů jsem mohl odjet mnohem lépe, ale ukázal jsem, že jsem docela konzistentní.“

„Začalo to opravdu dobře. Konzistentně jsem se držel na bodech, protože i monopost byl docela dobrý. S příchodem novinek jsme však od jistého bodu nedokázali vylepšit naše auto a Haas s ostatními soupeři začali předjíždět náš monopost,“ vysvětluje, proč se výkony jevily jako nekonzistentní.

V Racing Bulls jsou však rádi, že Cunoda zůstává na své pozici. V týmu totiž budou mít zkušeného jezdce, což bude důležité pro umístění v šampionátu. Ze strany šéfa týmu Laurenta Mekiese a generálního ředitele Petera Bayera prý cítí „obrovskou podporu“.

„Upřímně řeknu, že příliš mi nezáleží na tom, co lidé tvrdí na sociálních sítích, protože nevědí, co přesně se děje. Záleží jen na tom, co si o mně myslí můj tým a já v týmu cítím obrovskou podporu. Chápou, co se na každém závodě událo, a cítím z jejich strany velkou důvěru. Na tom vždy záleží a já si cením jejich snahy,“ dodal.

Související zprávy

Diskuze