logo F1zpravy.czF1online.sk

V Aston Martinu chtějí stihnout změnu struktury ještě před příchodem Neweyho

Fernando Alonso
© Martin Trenkler
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík18. 12. 2024

Aston Martin se právem řadí mezi největší zklamání sezóny 2024. Loni tento tým aspiroval na status druhého nejrychlejšího za Red Bullem, ale od té doby se jen propadal a propadal. V letošním ročníku působil monopost AMR24 místy jako osmý či dokonce devátý nejrychlejší. Zklamání ze sezóny vyjádřil i šéf stáje Mike Krack.

Pod tímto mužem by se za normálních okolností houpala židle, ale vedení identifikovalo jako hlavní problém konstrukční kancelář pod vedením technického ředitele Dana Fallowse, kterého krátce před koncem sezóny vyhodili. V březnu 2025 začne v Silverstonu zcela nová éra – éra Adriana Neweyho – a tým čeká v příštím roce překlenovací sezóna.

To ovšem nic nemění na faktu, že z letošního ročníku si Aston Martin musí odnést cenné lekce. „Myslím si, že pro nás končí náročná sezóna. Měli jsme vyšší očekávání,“ přiznal Mike Krack před novináři v Abú Dhabí.

„Řekl bych, že začátek roku byl v souladu s našimi realistickými očekáváními. Chtěli jsme uzavřít ztrátu na týmy před námi. Šlo to však opačným směrem a zasekli jsme se mezi týmy středu pole, na které jsme začátkem sezóny měli dost velký náskok. Proto nemůžeme být spokojeni,“ řekl lucemburský inženýr.

Ten však vidí sezónu 2024 také jako skvělou příležitost se poučit. „Dostali jsme lekce a zjistili jsme, co musíme dělat odlišně směrem do budoucnosti. Pracujeme naplno na příštím monopostu a chceme, aby byl konkurenceschopnější než letošní,“ dodal s nadějí Krack.

To je ovšem asi jediné pozitivum celé sezóny. Aston Martin letos nepředvedl nic, s čím by mohl být spokojen. Nepřišlo žádné pódium nebo alespoň dílčí úspěch. Tým má zcela nové vedení a směřuje sem spousta talentovaných lidí. Andy Cowell již pracuje jako generální ředitel, Adrian Newey a bývalý technický ředitel Ferrari Enrico Cardile jsou na cestě. Naopak z týmu odešel Dan Fallows.

Nyní se musí v týmu ujistit, že všechny dílky zapadnou na správná místa. „Jako ve všech sportech, i ve Formuli 1 záleží jen na výsledcích a výkonech na trati nebo na hřišti. Pokud výkony nepřicházejí, dělají se změny ve strukturách. Přesně to se u nás také stalo,“ řekl Krack.

Na otázku, zda po odchodu Fallowse můžeme očekávat další změny, zejména s příchodem Adriana Neweyho, šéf Aston Martinu odpověděl: „Myslím si, že s příchodem Andyho, Adriana a Enrica musíme jako tým přehodnotit naši strukturu, zejména strukturu technického oddělení, aby nám umožnila dostat z každého to nejlepší. V současnosti probíhají horečnaté diskuse o tom, jak to uděláme. Doufám, že když všichni přijdou, budeme to mít řádně definované,“ uvedl s nadějí Krack.

Související zprávy

Diskuze