Cunoda věří, že Red Bullu zamotal hlavu. Z jeho zpětné vazby byl prý ohromen
Júki Cunoda se konečně dočkal své premiéry v Red Bullu. Přišla po skončení ročníku na posezónních testech v Abú Dhabí, kde si vyzkoušel monopost RB20 a prý mu docela vyhovoval. Zatímco vedení stáje řeší otázku, jak naloží s ročníkem 2025, Júki Cunoda věří, že si zvýšil šance i excelentní zpětnou vazbou.
Japonský závodník se o víkendu objevil na akci Hondy, která se loučila se sezónou 2024. Júkiho Cunodu se tak novináři ptali, jak vidí své šance na povýšení vzhledem k tomu, že v průběhu tohoto týdne se očekává zveřejnění definitivního rozhodnutí červených býků, zda Sergio Pérez bude v týmu pokračovat, nebo jej nahradí někdo z dvojice Cunoda-Lawson.
„Slyšel jsem hodně o tom, jak byli ohromeni, a to zejména z mé zpětné vazby,“ cituje slova Júkiho Cunody z akce v Tokiu portál motorsport.com. „Tyto hlasy nepřicházely jen od traťových inženýrů, ale i od podpůrného týmu inženýrů v továrně Red Bullu v Milton Keynes. Zmínili, jací byli ohromeni mými příspěvky.“
„Tato oblast byla pro mě klíčová. Věřím, že Red Bull už chápe, že moje rychlost není problém,“ pokračoval mladý Japonec, kterému vedení nevyčítá nedostatek rychlosti, ale spíše jeho výbušnou povahu či jezdecké chyby. „Místo toho se více koncentrují na moji zpětnou vazbu, moje chování v týmu a jak k tomu přistupuji v kokpitu. Zřejmě tyto oblasti vnímali jako hlavní neznámé. Pamatoval jsem na to a pokračoval jsem v tom, abych poskytoval stejnou zpětnou vazbu jako vždy — s cílem komunikovat co nejdůsledněji a s maximálním množstvím detailů.“
Cunoda si při práci v Red Bullu všiml několika spojitostí mezi hlavním a juniorským týmem, ale také jednoho podstatného rozdílu. V hlavní stáji se při zpětné vazbě a reakcích jezdce zachází do větší hloubky.
Cunoda se pustil do porovnávání: „I když tyto dva týmy jsou poměrně odlišné, v něčem se podobají, zejména tou pozitivní atmosférou. Z našeho týmu cítíte tu ‚italskost‘, je zde přátelská atmosféra se spoustou gest a interakcí. V Red Bullu cítíte velmi energickou atmosféru. Máte téměř pocit, jako byste byli v baru.“
„Kdybych měl poskytnout jeden příklad toho, jak funguje inženýrský proces, řekl bych, že Red Bull se vrtá hlouběji v každé mé poznámce. Nepřehlédnou nic, co zmíním, a kladou mi detailní doplňující otázky, aby se dozvěděli o specifikách,“ popisuje rozdíly mezi inženýry v Racing Bulls a Red Bullu. „Přestože mají vytvořený tento energický obraz, když se začne řešit inženýrská stránka věci a auto, jsou neskutečně důslední a orientují se na detaily. Myslím si, že svým způsobem se to shoduje s pozorností na detail, která je spojována s Japonci.“
„Měl jsem také pocit, že všichni volně a bez váhání věci komentují a vyměňují si pohledy. Netvrdím, že v našem týmu se to nevyskytuje, ale v této oblasti se naše dva týmy liší,“ doplnil na téma atmosféry a přístupu.
Nyní Cunoda musí čekat. Uznává, že není jasným favoritem pro zisk sedačky, ale věří, že by se to mohlo podařit. „Myslím si, že šance jsou 50:50. Samozřejmě, byl bych nejšťastnější, kdybych mohl jezdit v Red Bullu, ale jsem velmi vděčný za podporu, která se mi od všech dostává.“
„Bez ohledu na to, ve kterém týmu jsem, musím zůstat stejný. Není to jen o Red Bullu. V tuto chvíli netušíme, co se stane, a VCARB by je mohl ve vývoji předjet. Není to tak, že jednoznačně to bude o Red Bullu,“ uvažuje rodák ze Sagamihary. „Nevím, co se stane. Já chci jen podávat dobré výkony a sbírat body. Stát na pódiu v Suzuce je mým snem. Abychom toho však dosáhli, chci pomoci postavit lepší auto a vybudovat lepší tým. Do té doby všichni musí být trpěliví.“