logo F1zpravy.czF1online.sk

Cunoda po prvním testu s Red Bullem: Tento vůz je velmi odlišný

Júki Cunoda
© Getty Images / Red Bull Content Pool
Matúš Pavlík
Matúš Pavlíkdnes 00:21

Júki Cunoda se momentálně pere o svou budoucnost v Red Bullu. Japonský závodník není navzdory skvělé sezóně a jednoznačným vítězstvím nad Danielem Ricciardem a Liamem Lawsonem považován za hlavního kandidáta na místo Sergia Péreze. Japonský závodník se však v Abú Zabí dočkal alespoň testu s hlavním týmem.

Red Bull momentálně řeší, co bude se Sergiem Pérezem. V týmu to už možná vědí, ale zatím to oficiálně nesdělili. Christian Horner uvedl, že tým nejprve chce vyřešit, co bude s Pérezem, poté se zamyslí nad jeho nástupcem.

Pokud by to byla pravda, Cunodovi by určitě neuškodilo, kdyby zazářil na posezónních testech s Red Bullem. Sedmnáctý nejrychlejší čas a 127 kol nám v podstatě nic neříká, jen v týmu vědí, jak si japonský mladík skutečně vedl. Více světla nám přinesla Cunodova vyjádření, který na tuto příležitost čekal velmi dlouho a po testu působil velmi spokojeně.

„Můžete fyzicky cítit, proč monopost RB20 bojoval o titul. Z jezdeckého pohledu je to velmi odlišný vůz,“ řekl Júki. „Měli jsme velmi proaktivní den a jsem velmi spokojený. Stále se musím hodně učit, ale tým odvedl velmi dobrou práci při přípravě takového dobrého testu. V garáži panovala velmi příjemná atmosféra.“

Při pohledu na bývalé týmové kolegy Maxe Verstappena je vhodná otázka, zda by Cunoda zvládl tlak v Red Bullu. Tyto monoposty nezvládli Pierre Gasly, Alex Albon a Sergio Pérez, kteří patří ve Formuli 1 mezi zavedená jména. Júki zkoušel současný monopost na simulátoru a v reálném světě si prý jen potvrdil, že mu vyhovuje.

„Mám pocit, že monopost vyhovuje mému jezdeckému stylu a neměl jsem žádné problémy s adaptací,“ prohlásil Cunoda. „Dokonce i v závodních simulacích jsem dnes dokázal jezdit konzistentně a cítil jsem omezení auta. Pokud v kokpitu nemáte sebedůvěru, nemůžete to otestovat.“

„Jsem spokojenější než kdykoli předtím. Nejdůležitější po dnešku je, že tým získal z každé jízdy požadované informace,“ dodal Júki.

Ani on nijak neskrýval, že se v úterý chtěl předvést. Celý rok se snaží Red Bullu dokázat, že má na to, aby se stal týmovým kolegou Maxe Verstappena. Christian Horner a spol. ho však z větší části ignorovali. I dnes se mluví o Liamu Lawsonovi jako o hlavním kandidátovi na místo v hlavním týmu.

„Júki seděl v kokpitu poprvé a Isack Hadjar se v RB20 objevil po jeho účasti ve volných trénincích,“ řekl šéf pro výkonnost Red Bullu Ben Waterhouse. „S oběma monoposty jsme úspěšně zkompletovali preferované testovací položky a oba piloti podali výkony na velmi vysoké úrovni. Týmu předali přesně to, co jsme od nich očekávali.“

„Júki při různých zkouškách poskytl excelentní zpětnou vazbu na pneumatikách Pirelli pro rok 2025 a poskytl cenné informace o změnách, které Pirelli zavede příští rok, zatímco Isack odvedl skvělou práci a úspěšně absolvoval všechny aerodynamické testy v dopoledních hodinách. Odpoledne provedl kvalifikační i závodní simulace, při kterých hodnotil celou řadu testovacích položek,“ uvedl Waterhouse.

Související zprávy

Diskuze