logo F1zpravy.czF1online.sk

Nepochybuji o sobě, řekl po osmém místě Alonso

Fernando Alonso
© X/Aston Martin
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík1. 12. 2024

Fernando Alonso je opět nejlepší ze zbytku světa. Po nenápadných měsících plných trápení se španělský matador v Kataru opět vyšvihl mezi špičku, týmového kolegu porazil s obrovským náskokem a znovu potvrdil, že ho nelze zatracovat. Fernando opět připomněl světu, že nepatří do starého železa.

Aston Martin byl v posledních měsících naprosto ztracený. Na některých okruzích měl tým možná druhý nejpomalejší monopost ze všech. Můžeme říci, že to stále platí. Stáj čeká na body od Velké ceny Singapuru a po skvělém úvodu sezóny 2023 padá jako kámen. Katar však přinesl jeden ze světlých záblesků formy, když se Fernando Alonso kvalifikoval na osmém místě.

„Samozřejmě, jednou za čas se potřebujete cítit konkurenceschopní, ale já o sobě nepochybuji,“ řekl Fernando Alonso po úspěšné katarské kvalifikaci. „Nepotřebuji ani tak výsledek, spíš mám o svých schopnostech příliš vysoké mínění. V každém případě, dobrý výsledek je příjemný pro mě i pro tým.“

„Auto dobře reagovalo na podněty. Když nejsme konkurenceschopní a bojujeme o postup z Q1, není to tak, že bych z noci na den zpomalil – monopost se trápil. Tým musí důvěřovat našim připomínkám,“ vzkázal Alonso.

Zároveň však jedním dechem dodal, že katarská kvalifikace je spíše výstřel do tmy než výsledek jasného směřování technického týmu. Podle jeho slov se v podstatě nic nezměnilo na tápání Aston Martinu. Jak jsme však u těchto pravidel viděli již několikrát, občas se vaše auto jednoduše probere a sami nevíte, co se vlastně stalo.

„Neočekávali jsme to, ani trochu jsme to neočekávali,“ přiznal španělský matador. „Trápili jsme se poslední čtyři nebo pět měsíců. I postup do Q2 je pro nás v současnosti výzva.“

„Tento víkend se jevíme být o něco konkurenceschopnější. Před kvalifikací jsme provedli změny v nastavení a podle mě autu pomohly stejně jako měkké pneumatiky,“ dodal Alonso.

Aston Martin mezitím pokračuje v hledání příčin svých problémů. Tento tým neprovedl se svým autem prakticky žádný pokrok. Zatímco v úvodu roku se místy dokázal vyrovnat Mercedesu, v pozdější fázi spadl do boje ve druhé polovině startovního pole. Inženýři porovnávali různé specifikace podlahy a v Kataru se dostala ke slovu ta z Maďarska.

„Práce týmu nikdy nekončí, dokonce i když startujeme vzadu. Hodně studujeme, hodně se učíme a odnášíme si spoustu poznatků. Po sprintu jsme byli konkurenceschopnější než předchozí víkend, ale stále jsme nebyli spokojeni, trápili jsme se s nedotáčivostí v pomalých zatáčkách a přetáčivostí v rychlých,“ konstatoval Alonso.

„Provedli jsme proto změny v nastavení a auto se v kvalifikaci zlepšilo. Ukazuje to, že neustále pracujeme na zlepšení výkonnosti. Ať už bojujete o pódia, nebo o postup z Q1, tým je pokaždé motivován. Není to tak, že potřebujeme výsledek, abychom všechny nakopli, ale je příjemné být čas od času konkurenceschopný,“ uzavřel Alonso.

Související zprávy

Diskuze