Aston Martin jako nejpomalejší monopost? Musíme se připravit na bolest, vzkázal Alonso
Aston Martin přináší jednu z nejhorších hodnot za peníze v celém startovním poli. Nebýt dobrého startu do sezóny – tým v úvodních pěti závodech získal téměř polovinu všech bodů – stáj ze Silverstonu by aktuálně bojovala s Haasem, Alpinem a RB o celkové páté místo. Propad výkonnosti je dokonce tak výrazný, že zelený monopost je v Las Vegas možná naprosto nejpomalejší.
Po poruše Lance Strolla ve třetím tréninku se kanadský závodník objevil na trati až v samém závěru Q1. Mechanici stihli výměnu rekuperačních systémů doslova tři minuty před dvanáctou, ale za takových okolností už s Aston Martinem moc nenadělal. Více pokusů dostal Fernando Alonso, jehož monopost byl na trati od začátku kvalifikace, ale i on ukázal, že jeho tým v současnosti už jen odpočítává dny do konce sezóny.
Španělský matador skončil až sedmnáctý, a proto neměl po skončení kvalifikace žádný důvod k radosti či optimismu. „Bylo to těžké, ale ne překvapující,“ prohlásil Alonso.
„S výkonností monopostu jsme se trápili poslední čtyři nebo pět měsíců. Někdy jsme v Q1 ukázali progres, jindy ne. Bohužel, dnes to byl druhý případ,“ dodal dvojnásobný mistr světa.
Uvnitř stáje očividně roste netrpělivost. Aston Martin nejenže neukázal známky pokroku v posledních měsících, ale v podstatě ani v posledním roce. Příchod Adriana Neweyho bude pro tým důležitou vzpruhou. Rostoucí nespokojenost už potvrdilo vedení minulý týden, když odvolalo z funkce technického ředitele Dana Fallowse.
„Čekají nás těžké závody. Jsme na sedmnáctém a dvacátém místě a chceme se zlepšit, ale podle mě je nepravděpodobné, že se to podaří ještě letos. V posledních třech závodech se musíme připravit na bolest,“ varoval svůj tým hvězdný jezdec.
Co s tím lze dělat? Inu, v Silverstonu jsou především šťastní, že mají dostatečný náskok na pátém místě, protože momentálně to nevypadá, že do konce sezóny posbírají spoustu bodů. Do konce této sezóny Aston Martin musí získat alespoň to málo, co má k dispozici, a v nové sezóně začít znovu. Je však otázkou, co dokáže konstrukční kancelář předvést v březnu v Bahrajnu, když se ve druhé polovině listopadu jejich stroj nedokáže dostat z Q1.
„Musíme se toho hodně naučit, ale vždy se učíte,“ řekl Alonso. „Když startujete na konci pole, můžete riskovat při některých vašich rozhodnutích, při výběru strategie, pneumatik a podobně. Kromě toho však k zisku bodů potřebujeme i trochu štěstí od kluků před námi, protože jsou obecně rychlejší.“
„Potřebujeme vypadnutí, nebo něco podobného. Zůstáváme pozitivně naladěni před posledními třemi závody, ale, jak jsem řekl, bude to bolestivé,“ dodal Fernando.