logo F1zpravy.czF1online.sk

Krack žádá, aby veřejnost v souvislosti s vylepšeními nedělala ukvapené závěry

Mike Krack
© LAT Images/Aston Martin
Milan Kubala
Milan Kubala25. 10. 2024

Aston Martinu v této sezóně nefungoval snad ani jeden balík vylepšení. Britský tým v Austinu opět představil několik novinek a znovu se zdálo, že trefil vedle. Šéf týmu Mike Krack však žádá veřejnost, aby si na verdikt počkala dřív, než stáj ze Silverstonu odsoudí.

„Někteří lidé vždy dělají ukvapené závěry,“ zlobil se Mike Krack po víkendu v USA, kde se ani Fernando Alonso nedokázal vyšplhat na lepší než třinácté místo. Vzhledem k výsledkům letošního sezónního vývoje, který neměl velký potenciál, a k současnému trendu možná závěry nejsou až tak ukvapené.

Už od června letošního roku slýcháme od šéfa stáje, že za rohem je balík vylepšení, který by měl Aston Martinu pomoci. Problém je, že se vždy mluví jen o dalším balíku, ze kterého se nikdy nestane ten aktuální. Britský tým zatím nevyvedl z bídy ani mix sestávající z nového předního křídla, koncové lišty zadního křídla, krytů motoru, podlahy a difuzéru.

Fanoušci Fernanda Alonsa a Aston Martinu však tentokrát podle Kracka mají naději. „Když přineseme nové součástky na sprintový víkend, velmi pozorně zvažujeme, co bychom měli a neměli udělat. Podle mě bychom měli zachovat chladnou hlavu, podívat se, co jsme přinesli, protože během víkendu jsme na autě udělali značné úpravy. Měli bychom prozkoumat, kam nás zavedly, a přijmout správná rozhodnutí pro Mexiko. Já bych je však tak rychle neodepisoval.“

Pokud se však Aston Martinu nepodaří přesvědčit v Mexiku, už jen těžko bude moci tým žádat fanoušky o trpělivost. Na přípravu monopostu bude mít tři volné tréninky, přičemž ten druhý bude dokonce prodloužen o 30 minut. Pirelli chce během něj testovat i pneumatiky pro příští rok a přímo je srovnávat s letošními. Týmy během toho budou sbírat data.

„Mexiko je zaměřeno na nízké rychlosti a je ve vysoké nadmořské výšce. Je tam i mnohem méně hrbolů. Lidé budou mít jiné problémy, než měli v Austinu,“ předpovídá Krack. Jedním z problémů bude chlazení pohonné jednotky.

Ne však jediným. „Tohle platí pro všechny. Uvidíte, že pořadí se bude míchat a pomyslíte si: Tihle kluci udělali krok vpřed, no a druhý den se budou zase trápit víc. Musíte tedy zachovat otevřenou mysl. Jsem si jist, že přijmeme správné rozhodnutí, který balík a které komponenty si vezmeme do Mexika, abychom získali co nejlepší výsledek.“

Sezóna se chýlí ke konci. Mike Krack připouští, že jeho tým se stále snaží pochopit monopost AMR24. Není tedy stoprocentně jisté, že si v Mexiku vyberou správně. „Množství lidí se po osmnácti-devatenácti závodech a po třech letech těchto pravidel ptá, jak se ještě můžeme něco učit? Auta jsou však extrémně komplikovaná. Jezdí těsně nad tratí.“

„Podívejte se na první sektor [v Austinu] a uvidíte, že monoposty skáčou a jsou nestabilní. Toto je třeba skutečně pochopit. Učíme se, snažíme se pochopit, jak se umíme zlepšit s pomocí dostupných nástrojů. Někdy se vydáte určitým směrem a pomyslíte si, že se musíte vrátit zpět. To se stalo nám. Stalo se to mnoha týmům. Jde však o to, sbírat poznatky z posledních dvou nebo tří sezón,“ dodává. „Je jasné, že všechny týmy se přiblížily k zóně, kde už to není tak snadno předvídatelné. Musíte pracovat s rozumem: Jak daleko s tím zajdu, abych si nezpůsobil problémy a stále měl poměrně stabilní a ovladatelný monopost?“

Související zprávy

Diskuze