logo F1zpravy.czF1online.sk

Nemůžeme se vymlouvat na větrný tunel, říká Krack

Mike Krack
© LAT Images/Aston Martin
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík10. 10. 2024

Aston Martin patří mezi nejambicióznější týmy s největšími investicemi. Stáj ze Silverstone přivedla na palubu velké inženýrské hvězdy a momentálně dokončuje nový větrný tunel. Aktuálně se musí spokojit s větrným tunelem Mercedesu, ale i ten je kvalitní a podle Mikea Kracka nemůže sloužit jako výmluva pro neuspokojivé výsledky Aston Martinu.

Sdílení větrného tunelu se kdysi považovalo za důvod k podezření ze sdílení informací. Když AlphaTauri (dnes RB) přešlo do větrného tunelu Red Bullu, vyvolalo to nemalá podezření. V této souvislosti je však nutné dodat, že tunel stáje z Milton Keynes není vůbec moderní a podle nejednoho názoru patří mezi důvody jejího propadu v průběhu letošního ročníku.

Zašlo to dokonce tak daleko, že se mluvilo o sdílení nového větrného tunelu mezi Aston Martinem a Red Bullem. Ten však plánuje postavit zcela nový a vlastní.

Aston Martin toužebně očekává přesun do nových zařízení a mezitím si musí vystačit s větrným tunelem Mercedesu. Není to ideální situace, ale podle šéfa stáje Mikea Kracka není ani důvodem jejích aktuálních výsledků. „Myslím si, že by to byla jednoduchá výmluva. Máme zde ještě jeden tým, který využívá stejný větrný tunel a tráví v něm méně času, takže to není žádný důvod,“ konstatoval Lucemburčan.

Mluví samozřejmě o Mercedesu, který měl loni lepší výsledky, a proto dostal v rámci pravidel méně času na vývoj ve větrném tunelu. Přesto je na tom mnohem lépe než Aston Martin. „Je možné, že to hraje určitou roli, ale pořád jsme daleko za nimi. Možná to hraje určitou roli i pro ně. Myslím si však, že se stejným nástrojem jako oni bychom si měli počínat lépe,“ vzkázal Krack.

„Když se jako tým nacházíte v procesu budování, není to jen o větrném tunelu, ale také o technologii, metodologii a vašem přístupu k testování. Totéž platí o simulacích. Jsme zákaznický tým dlouhá léta, ale když jste si jednou zvolili svůj osud, neměli byste to následně používat jako výmluvu,“ dodal šéf Aston Martinu.

Související zprávy

Diskuze