logo F1zpravy.czF1online.sk

Pokud mě o to požádají, tak Landovi pomůžu, slibuje Piastri

Lando Norris a Oscar Piastri
© X/McLaren
Matúš Pavlík
Matúš Pavlíkdnes 11:21

Sezóna 2024 a boj o titul směřují do finále. V této chvíli se zdá, že McLaren má konstruktérský titul v kapse, zatímco Max Verstappen má v čele jezdeckého šampionátu nemalý náskok. Šance Landa Norrise na titul je stále živá, ale pro zisk koruny bude potřebovat dokonalý závěr sezóny a pomoc týmového kolegy Oscara Piastriho. Ten ji přislíbil, ale ne bezpodmínečně.

Australan v Monze jasně ukázal, že se nehodlá vozit za svým týmovým kolegou. McLaren musí být opatrný, jelikož je jasné, že Oscar udělá vše, co je v jeho silách, aby se vyhnul jakémukoli přeřazení do role týmové dvojky. I když pomoc Norrisovi v boji o titul slibuje, mezi řádky můžeme číst, že není zcela bezvýhradná.

„Tým chce vyhrát oba šampionáty. Pokud máte takovou příležitost, nemůžete jí odmítnout,“ řekl Piastri v rozhovoru pro německý magazín Auto Motor und Sport. „Pokud mám myslet jen na sebe, tak se mi nelíbí týmová režie namířená proti mně. Nelíbila by se žádnému jezdci. Pro svoji vlastní hrdost chcete ukázat, že jste nejrychlejší jezdec na trati.“

„Přesto Landovi pomůžu v závěrečných velkých cenách, pokud mě o to požádají. Má realističtější šanci na titul. Nedostal však bianko šek. Pokud ho mám pustit, musí to dávat smysl i pro mě,“ řekl Piastri.

Zároveň připomněl, že tým potřebuje jeho body i do Poháru konstruktérů. Na druhou stranu, i když McLaren zatím nemá tento titul jistý, s náskokem na Ferrari a formou Sergia Péreze ho má téměř v kapse. Pro Piastriho je to však stále důležitý argument.

„Stále chceme vyhrát Pohár konstruktérů a obětování mého závodu na pomoc Landovi nám nepomůže při dosahování tohoto cíle,“ připomněl australský mladík. „Rozhodovat se budeme podle konkrétní situace. V Baku jsme ukázali, jak to dělá McLaren. Kdyby Lando nezpomalil Péreze po jeho první zastávce, možná bych nevyhrál. I on tedy má podíl na mém vítězství.“

Oscar se při závodě na pobřeží Kaspického moře krátce zastavil a označil ho za nejkrásnější okamžik své kariéry. Jeho manévr na Charlese Leclerca se jistě zařadí mezi top okamžiky sezóny stejně jako jejich následný souboj. „Bylo to nejlepší vítězství v mé kariéře,“ prohlásil Piastri.

„Když se ode mě v prvním stintu odpoutal, ani by mě nenapadlo, že ten závod vyhraju. Druhé místo vypadalo jako nejlepší možný výsledek. Po zastávce v boxech jsem však viděl poloviční šanci na průnik do vedení. Pár kol jsem měl lepší přilnavost a kdyby se mi to nepodařilo tehdy, nepodařilo by se mi to vůbec. Ten předjížděcí manévr představuje čtyřicet procent z vítězství, bránění první příčky po dobu pětatřiceti kol je zbývajících šedesát procent,“ konstatoval pilot McLarenu.

„Můj první pokus o předjetí v prvním stintu na středně tvrdých pneumatikách se mi nevydařil a ještě jsem si při tom zničil gumy. Inženýr mě varoval, abych to už neudělal. Bohužel, při druhém pokusu jsem to varování musel ignorovat. Bylo to těsné a myslel jsem si, že skončím ve výběhové zóně, ale nějakým způsobem mi to nakonec vyšlo,“ dodal Piastri.

Související zprávy

Diskuze