logo F1zpravy.czF1online.sk

Nemůžeme sedět se založenýma rukama a čekat na Neweyho, odkazuje Krack

Fernando Alonso
© LAT Images/Aston Martin
Milan Kubala
Milan Kubala4. 10. 2024

Aston Martin zažívá hluché období. Celý tým si uvědomuje, že zbytek letošního roku je třeba už jen nějak přečkat, dokud nepřijde Adrian Newey a celá továrna se naplno nezakousne do příprav na klíčovou sezónu 2026. Šéf stáje Mike Krack však chce dohlédnout na to, aby se v Aston Martinu nepřestalo pracovat.

Lawrenceovi Strollovi se podařilo ukořistit další velkou rybu, ba na poli formulových konstruktérů už větší ani neexistuje. V továrně je podle Mika Kracka cítit obrovské nadšení. Tato euforie se však mísí se zklamáním ze současného monopostu.

Vypořádat se s těmito protichůdnými pocity je úkolem Aston Martinu, říká Mike Krack. „Je to velmi obtížné. Rozhodně,“ přikývl šéf stáje, která může cítit i jistou míru demotivace; současnému vývoji se vůbec nedaří a technické oddělení může mít dojem, že bojuje prohraný boj.

Inženýři by si však měli dát pozor, aby neseděli se založenýma rukama. „Myslím si, že bychom měli rok 2025 využít jako příležitost ukázat Adrianovi, co dokážeme. Podle mě by to pro nás mělo sloužit jako motivace,“ pokračoval dvaapadesátiletý Lucemburčan, který vnímá nebezpečí toho, že lidé budou čekat na Neweyho jako na spasitele a při své současné práci nepůjdou naplno. „Pokud takového člověka identifikuji, nebude tady dlouho,“ upozornil.

Adrian Newey už navštívil továrnu Aston Martinu v Silverstonu, hovořil i s vedoucími jednotlivých sekcí, které bude mít pod sebou, ale britské stáji zatím nemůže moc poradit. Ještě stále je smluvně vázán s Red Bullem. Jeho nucená dovolená má skončit až na začátku března.

Jak intenzivně komunikuje Aston Martin s Adrianem Neweym už dnes, a sice před ukončením jeho nucené dovolené? „Nevím, musím to nejprve konzultovat s naším právním oddělením,“ odlehčil Krack. „U takových věcí je třeba být opatrný. Nechceme se dostat do právních sporů, neměli bychom z toho dobrý pocit.“

S vývojem současného monopostu Adrian Newey už budoucímu zaměstnavateli nestihne moc pomoci, ale čistě teoreticky by mohl začít poznávat svůj budoucí tým již dnes a o něco urychlit celý aklimatizační proces. Do začátku března však oficiálně nebude moci dávat Aston Martinu ani tipy k vývoji monopostu pro rok 2026 či zkoumat výsledky jeho simulací.

První dva měsíce vývoje budou muset zvládnout současní zaměstnanci, a budou muset zabrat. Sbírat osmá, devátá či desátá místa totiž rozhodně nestačí. „Nejsme na tom tak, jak bychom chtěli. Naším jasným cílem bylo zmenšit ztrátu na čtveřici top týmů. Na začátku sezóny jsme věděli, že jsme pátou nejrychlejší stájí s ambicí tuto ztrátu smazat. Nezvládli jsme to. Ostatní se přiblížili více než my. Taková je realita, my to musíme pochopit a vyřešit.“

Související zprávy

Diskuze