logo F1zpravy.czF1online.sk

Opatrný přístup McLarenu zaujal i Aston Martin: Nepodívat se na to by bylo šílenství

Mike Krack
© LAT Images/Aston Martin
Milan Kubala
Milan Kubala3. 10. 2024

Aston Martin si stále razí cestu zpět mezi top týmy. Nutně se při tom musí inspirovat i svými soupeři, včetně McLarenu, jehož přístup budí zájem u inženýrů ze Silverstonu. Šéf týmu Mike Krack konstatuje, že by bylo nerozumné nezamyslet se nad tím, proč McLaren k vývoji přistupuje jinak než ostatní.

Zatímco soupeři McLarenu představují jedno vylepšení za druhým, papájový tým od VC Miami jezdí s velmi podobným monopostem. I jeho inženýři konstatují, že miamský balík novinek byl posledním skutečně velkým zásahem do auta.

Přesto se tradiční britské stáji daří držet v dobré formě, ba dokonce se dostala na čelo šampionátu. Pomohl jí i fakt, že nezažívá takové výkonnostní výkyvy jako ostatní; Ferrari se propadlo po španělském balíčku, který zničil mistrovské naděje Charlese Leclerca, nu a Mercedes už zřejmě definitivně hodil do koše novou podlahu z Belgie.

McLaren nastavil nový trend a v Aston Martinu ho se zájmem pozorují. „Dost intenzivně to sledujeme,“ přikývl Mike Krack. „Když si porovnáme jejich rychlost, vidíme, že udělali krok vpřed. Dá se najít korelace při některých deklarovaných vylepšeních, při kterých si řeknete: OK, tak toto změnili a takový to mělo potenciál. Například v Zandvoortu udělali drobnou změnu tady, drobnou změnu tam. Vidíme, že tato auta se stala velmi delikátní a komplexní. Bylo by šílenství se na to nepodívat.“

Aston Martin se jím může inspirovat, ale teď ještě nenastal ten správný čas, aby ho úplně zkopíroval. V tuto chvíli musí riskovat, pokud se chce přiblížit k pódiím, protože bez velkého skoku to nepůjde. I při tom však bude muset brát v úvahu to, co McLaren učí celý paddock.

„Prvních pár velkých cen v úvodu roku jsme byli na stejné úrovni s Mercedesem, nu a pak vyhráli i pár závodů. U těchto pravidel je tedy možné udělat výrazný krok vpřed, pokud dosáhnete, aby vaše auto bylo stabilní a chovalo se podle přání jezdců,“ zdůraznil Krack.

Dnes je důležitá právě stabilita monopostu, který v zatáčkách nebude poskakovat a jehož vyvážení se nebude měnit v závislosti na typu zatáčky. „Teď už neprobíhá čistokrevná honba za přítlakem, jak tomu bylo v minulosti. Nyní je to opravdu náročné v tom, že je to více o stabilitě, ale i o vyvážení, no a nakonec samozřejmě o přítlaku.“

Související zprávy

Diskuze