Wolff vysvětlil, proč ochladl zájem Mercedesu o Neweyho
Jméno Adriana Neweyho bylo v uplynulých měsících spojováno s mnoha týmy, včetně Mercedesu. Časem se však ukázalo, že stříbrné šípy neměly o konstruktérskou legendu tak velký zájem, jaký měli někteří jeho soupeři. Proč se Mercedes nezapojil do boje o nejúspěšnějšího inženýra F1?
Po oznámení odchodu z Red Bullu se několik týmů mohlo pokusit angažovat Adriana Neweyho. Reálně na to ale mohly pomýšlet jen opravdu velké týmy jako Ferrari, Mercedes, McLaren a Aston Martin. Určitě by o Neweyho měly zájem i menší stáje z hloubky pole, ale nedokázaly by plně využít jeho schopností.
Mercedes se svým špičkovým vybavením, rozpočtem a inženýry by z Neweyho zkušeností a znalostí určitě uměl profitovat. Toto Wolff však prozradil, že na radaru stříbrných šípů byl jen krátce. „Myslím si, že každý tým nad tím pouvažoval. Mluvili jsme o tom s Jamesem (Allisonem, technickým ředitelem, pozn. red.), rozebírali jsme to a dospěli jsme k závěru, že důvěřujeme našim dnešním strukturám a chceme s nimi pokračovat.“
„Na druhé straně však přechováváme k Neweymu velký respekt. V tomto případě jsme to však nechali tak, protože věříme našemu týmu,“ vysvětlil šéf stáje, při jehož slovech si můžeme vzpomenout na spekulace z jara o tom, že James Allison byl připraven rezignovat z postu technického ředitele, aby uvolnil cestu Neweymu. Mercedes však tuto rezignaci nepřijal a jasně deklaroval, že technickému oddělení věří i přes neúspěšné roky 2022 a 2023.
Wolff také prozradil, že Neweymu v jeho novém působišti bude držet palce, aby byla Formule 1 ještě zajímavější. „Myslím si, že Adrianovy výsledky ve Formuli 1 mluví samy za sebe. Statistiky ukazují, že je to skvělý konstruktér, a když spojí síly s někým jako Andy Cowell, který podle mě patří k nejsilnějším lídrům, jaké jsem kdy potkal, a vyjde jim to, tak s tímto balíkem bude třeba počítat.“
„To je však dobré. Čím více týmů bude vpředu v konkurenceschopné formě, tím lépe. Podíváte-li se na závody z pohledu fanouška, jsou úchvatné,“ nezapomíná na fanouškovský pohled a to, že poslední velké ceny musely být pro veřejnost velmi atraktivní. „Myslím, že o jezdecký titul nyní bojují čtyři jezdci a McLaren se ujal vedení v konstruktérech. Kdo by na něco takového pomyslel před pěti měsíci?“
„Bylo by tedy fantastické, kdyby se Aston Martin se svým skvělým jménem stal součástí vedoucí skupiny,“ uzavřel.