V roce 2025 se musíme přeskupit, vyzývá Alonso
I když se Aston Martin v posledních víkendech pohyboval v nejlepší desítce – v Baku a Singapuru se dokonce díky brilantní jízdě Fernanda Alonsa vyšvihl na čelo „zbytku světa“ – forma monopostu AMR24 nepůsobí zvlášť impozantně. S takovými zdroji musí být ambice stáje ze Silverstonu vyšší a podle španělského závodníka potřebuje Aston Martin změny.
Rychlost auta prostě nestačí. Podle Alonsa se Aston Martin řadí v pomyslném výkonnostním žebříčku na „sedmé nebo osmé místo“. Je zajímavé, co dokáže Haas s necelými třemi stovkami zaměstnanců ve srovnání s jedním z největších týmů na roštu. I když je Aston Martin bezpečně na celkovém pátém místě, momentálně bojuje s Haasem a Williamsem, nikoli s Mercedesem a Ferrari.
„Myslím si, že v hlavách se každý v Aston Martinu soustředí na rok 2026 a příchody Adriana, Enrica Cardileho a několika dalších lidí,“ konstatoval Alonso, kterého cituje Motorsport.com. „Bude to skvělé a budoucnost je světlá, ale v roce 2025 se potřebujeme trochu přeskupit. Naše současné výkony nejsou dostatečné a v příští sezóně musíme změnit tempo.“
I když se Aston Martin určitě soustředí na novou generaci pravidel, v roce 2025 bude pod drobnohledem. Stáj potřebuje najít způsob, jak uspořádat množství kvalitních inženýrů do fungujícího kolektivu. Nikde není psáno, že to určitě bude fungovat. Továrna a lidé v ní jsou už nyní dost kvalitní, a tým je přesto jedním z největších zklamání probíhající sezóny.
„Momentálně vynakládám maximální úsilí, abych překonal naše poněkud zaostávající tempo,“ řekl Alonso, který je na tom v současnosti mnohem lépe než jeho týmový kolega Lance Stroll. „Mezi Baku a Singapurem jsme odvedli kus práce. V sobotu jsme zavírali počítače o druhé hodině nad ránem a při hledání odpovědí pracujeme usilovněji než kdykoli předtím.“
„Dáváme do toho všechno, ale je nám jasné, že tady na trati nedosáhneme žádných zázraků. Potřebujeme pomoc z továrny. Právě tam probíhá vývoj monopostu,“ připomněl Alonso.