Startovat na měkkých pneumatikách byla chyba, přiznal Wolff
Pro Mercedes bude ročník 2024 nejhorší od začátku hybridní éry. Jeden z největších a nejbohatších týmů, ne-li úplně největší a nejbohatší, směřuje v Poháru konstruktérů na čtvrté místo. To je pro takovou automobilku a tak úspěšný tým skutečně zahanbující výsledek. Inženýři však nemají problémy jen při stavbě monopostu, ale také při volbě strategie.
Velká cena Singapuru v plné nahotě odhalila problémy stáje z Brackley. Kombinace pomalého monopostu a nesprávné strategie znamenala, že po startu ze třetího a čtvrtého místa dojeli piloti tohoto týmu do cíle na čtvrtém a šestém místě se ztrátou více než minutu na vítěze.
Mercedes zaujal zejména volbou strategie pro Lewise Hamiltona. Ten startoval na třetím místě, což je vynikající pozice, ale přesto obul na start měkké pneumatiky, které měly ve skutečnosti posloužit jen při jízdě na jedno kolo. Málokdo s nimi počítal v závodě a jak ukázala i neděle sedminásobného šampiona, existoval k tomu dobrý důvod.
„Strategii určily naše předchozí zkušenosti na tomto okruhu, kde je klíčová pozice na trati,“ vysvětlil Toto Wolff. „Mysleli jsme si, že měkké pneumatiky poskytnou Lewisovi výhodu na startu, ale jak se nakonec ukázalo, šlo o nesprávné rozhodnutí.“
„Máme problémy s kontrolováním povrchových teplot zadních gum, a proto jsme se začali propadat. Jak se ukázalo, předjíždění bylo možné – na rozdíl od minulých let, kdy závod probíhal v procesí – a při zpětném pohledu jsme mu na start měli obout středně tvrdé pneumatiky,“ dodal Wolff.
Kromě toho se objevil další problém. Jak se ukázalo, Mercedes svou rychlostí v závodě nestačil nejen na McLaren a Red Bull Maxe Verstappena, ale ani na Ferrari. Jak v neděli předvedl svým postupem Oscar Piastri, vše je jednodušší, když máte rychlé auto. Australský závodník si se svým týmem mohl dovolit agresivní strategii a i když možná nebyla nejrychlejší cestou do cíle, umožnila jim v závěru pohodlný posun alespoň na třetí místo.
„Byli jsme příliš pomalí,“ přiznal Wolff. „V současnosti se trápíme na horkých tratích s vysokými požadavky na trakci, jako například v Baku, ale to není žádná výmluva. Je těžké to akceptovat, ale my musíme najít cestu, jak se zlepšit.“
Získat názory pilotů Mercedesu nebylo po závodě možné. Oba totiž po fyzicky vyčerpávajícím dni směřovali za lékaři. Lewis Hamilton se vyjádřil pouze prostřednictvím oficiálního stanoviska svého týmu a zmínil se v něm i o strategii svého týmu.
„Letos je pro každého zkouškou, ale jdeme naplno. Nepodaří se nám vždy udělat věci správně a to byl případ i naší dnešní strategie. Během víkendu přijímáme každé rozhodnutí s nejlepšími úmysly, ale někdy to nevyjde. Může to být frustrující, ale jsme v tom spolu,“ prohlásil Hamilton.