logo F1zpravy.czF1online.sk

Nejsme jediní pod drobnohledem, vzkázal Rob Marshall

Lando Norris
© LAT Images/McLaren
Matúš Pavlík
Matúš Pavlíkdnes 11:23

V Singapuru vyvrcholila další „flexibilní kontroverze“, když zástupci Mezinárodní automobilové federace oznámili, že tým McLaren musí opravit své zadní křídlo z Velké ceny Ázerbájdžánu. Flexibilita je v této sezóně v kurzu, což znamená, že o titul se bojuje opravdu všemi prostředky. Zatímco maximální pozornost se v tomto případě soustředila na stáj z Wokingu, její hlavní designér Rob Marshall říká, že nejsou jediní v hledáčku FIA.

V této sezóně se tuhost komponent monopostů stala opět tématem. Pro Formuli 1 je to už klasika a naznačuje nám, že boj o titul je skutečný. V průběhu sezóny se objevilo několik spekulací o nespokojenosti některých týmů s chováním předních křídel soupeřů. Vše vyvrcholilo po Velké ceně Itálie, když se Red Bull a Ferrari ptali, jestli je v pořádku, že se přední křídla McLarenu ohýbají až do takové míry. Obdrželi kladnou odpověď.

Tím to však neskončilo a po Velké ceně Ázerbájdžánu se předmětem nespokojenosti stalo zadní křídlo stáje z Wokingu. V tomto případě už FIA zasáhla a nařídila, aby McLaren předělal zadní křídlo dané specifikace. Může se to zdát jako nemalé vítězství konkurence, ale hlavní designér stáje Rob Marshall k tomu má několik důležitých připomínek.

„Neřekl bych, že naši soupeři využívají něco takového méně než McLaren. Neřekl bych ani, že McLaren něco takového využívá,“ vzkázal anglický inženýr. „Podle mě každý přistupuje k návrhu svého zadního křídla takovým způsobem, jaký považuje za nejlepší.“

„Podívejte se na naše soupeře. Chci tím říct, že ať se o nás mluví z jakéhokoli důvodu, můžete se podívat i na ostatní. Podle mě nejsme jediní pod drobnohledem,“ dodal Marshall.

Podle zákulisních zdrojů jsou na startovním roštu minimálně další dva týmy, které získaly pozornost soupeřů buď pro chování lišty zadního křídla, nebo jeho celkovou ohebnost. FIA nakonec „klepla po prstech“ jen McLarenu s dodatkem, že vyhodnocuje důkazy z Velké ceny Ázerbájdžánu. Podle Marshalla je však komunikace s řídícím orgánem zcela otevřená.

„Pokračujeme v dialogu s FIA, týden co týden, den co den, o různých aspektech monopostů,“ řekl hlavní designér McLarenu. „Rozhovory proběhly, ale nechci specifikovat, o čem se mluvilo.“

„Diskutujete s FIA o požadavcích pravidel a jejich dodržování. Nemusíte mluvit o aerodynamické elasticitě a aerodynamických charakteristikách. To FIA nezajímá. Chtějí se jen ujistit, že monoposty na okruzích jsou v souladu s pravidly, direktivami a jejich názory. Pracujete s nimi na tom, abyste splnili jejich požadavky,“ vysvětlil Marshall.

„Velmi nám lichotí pozornost a čím výše v pořadí se nacházíte, tím větší máte pozornost. Všechny týmy zkoumají monoposty soupeřů ve stejné míře, jako kontrolují ty své. My zkoumáme naše auto a pracujeme s FIA, abychom pochopili šedé zóny všech prvků auta a zařídili se podle jejich názoru,“ konstatoval hlavní designér McLarenu.

Související zprávy

Diskuze