Alonso se poplácává po rameni: Měli jsme skončit na patnáctém místě
Fernando Alonso opět ze svého monopostu vyždímal, co se dalo, ale ani to nestačilo na víc než pár bodů, které získal za umístění na konci první desítky. Opět si tak vylepšuje náladu tím, že poukazuje na to, že Aston Martin měl skončit hluboko v poli poražených.
V posledních týdnech Fernando Alonso prakticky při každém rozhovoru nezapomene připomenout, jaký výsledek předpovídají Aston Martinu jeho vlastní interní simulace. Vždy však tento cíl výrazně překoná, což měl být i případ nedělního závodu v Singapuru.
Španěl se zřejmě motivuje tím, kolik pozic dokáže získat oproti predikcím. Realita je totiž smutná. „Obvykle je k dispozici jen deváté a desáté místo za top týmy,“ povzdechl si Fernando Alonso. „Když tedy skončíme na osmém místě, je to lepší, než v co jsme mohli doufat.“
Pilot Aston Martinu v neděli startoval ze sedmé příčky. Předjeli ho oba piloti Ferrari, ale on se zase dostal před Nica Hülkenberga, takže v konečném zúčtování přišel jen o jednu pozici. „Ve skutečnosti jsme měli obsadit patnácté nebo šestnácté místo. To nám říkají simulace, protože nás uvádějí jako sedmý nebo osmý nejrychlejší tým. Jsme však na osmém místě za Ferrari. To nám na začátku krátké přestávky dodává chuť.“
Britský tým získal „dobré body“, ale nelze jimi zakrýt skutečnost, že Aston Martin „neměl dobré tempo“. Navíc ztratil celé kolo. Loni se vůz mohl pyšnit tím, že se skvěle ovládal, ale to je minulost. Podle Alonsa se v něm „celý víkend jezdilo těžce“. „Měli jsme štěstí, že jsme získali body, ale měl jsem pocit, že jsme mohli skončit i na tom patnáctém místě.“
Vzhledem k tomu, že Kevin Magnussen a Alex Albon ze závodu odstoupili, umístění Lance Strolla by mělo odpovídat reálnému výkonu monopostu AMR24. Kanaďan obsadil čtrnácté místo se ztrátou 40 sekund na bodovanou desítku.
„Teď musíme šlápnout na plyn, protože nemáme dostatečnou rychlost na to, abychom se vlastními silami dostali na body,“ vyzývá svůj tým Alonso. „Potřebujeme najít tři nebo čtyři desetiny, abychom se vrátili zpět na čelo středu pole.“
Vypadá to, že do Austinu si většina týmů chystá vylepšení. Už se něco připravuje i ve továrně Aston Martinu. „Snad nám pomohou vrátit si lepší výkonnost. Mezi závěrečnou fází sezóny 2024 a rokem 2025 se auta nijak dramaticky nezmění. U žádného týmu nečekám revoluci. Budeme se tedy muset ujistit, že si vybereme správný směr. Tým však odvádí své maximum.“