logo F1zpravy.czF1online.sk

Russell raději nenápadně ukazuje na pneumatiky: Časy mluví za sebe

George Russell
© X/Mercedes
Milan Kubala
Milan Kubaladnes 19:32

George Russell si v Ázerbájdžánu nedával ubrousek před ústa a dost ostře zkritizoval Pirelli za to, jak se chovají moderní pneumatiky. Zdá se, že na stejný problém narazil i v singapurské kvalifikaci, ale pro jistotu italského dodavatele již nezkritizoval tak otevřeně.

Russellova vyjádření o tom, že ani samotné Pirelli nechápe své pneumatiky, přinutila vedení společnosti, aby si s britským jezdcem vážně promluvili. Zdá se, že to mělo i viditelný efekt. Přestože ze slov pilota Mercedesu vyplývá, že o dobrou formu ho opět připravilo nevyzpytatelné černé zlato Formule 1, Pirelli přímo nejmenoval.

Se čtvrtým místem není spokojen. “Dnes ráno bych ho bral, ale po třetím tréninku bych ho už nevzal. Po první části kvalifikace bych vás však o to prosil na kolenou. To vám vysvětlí, jaký jsme dnes měli den.”

Jízda na horské dráze souvisí s pneumatikami, naznačil vzápětí. “Za některá vyjádření jsem se dostal do problémů,” držel se na uzdě George Russell, který to nechtěl moc rozebírat, ale mnohoznačně prohlásil: “Časy mluví za sebe.”

“Po třetím tréninku jsme na autě nic nezměnili. Počítali jsme s tím, že Lando bude o dvě desetiny přede mnou a já budu o čtyři desetiny před další skupinkou. Cítil jsem se skvěle, že přinejmenším bych měl získat druhé místo, a kdybych odvedl vynikající práci, mohl bych bojovat s Landem. Avšak v Q1 jsem byl najednou na pokraji vypadnutí. Vůbec to nechápu,” bezradně zakroutil hlavou.

Je svým způsobem zázrak, že oba Mercedesy skončily tak vysoko. “I ve druhé části jsem téměř vypadl. Ztratil jsem veškerou sebedůvěru, vůbec jsem neměl grip. V Q3 se mi podařilo docela slušné kolo. Byla to velmi povedená záchrana, protože jsme byli na nejlepší cestě skončit daleko od čela, ale startujeme z druhé řady. Velmi rád bych skončil druhý, ale i loni jsem se kvalifikoval druhý a skončil jsem v bariéře.”

Když Lando Norris, Max Verstappen a Lewis Hamilton naposledy startovali z prvních tří pozic v tomto pořadí, po první zatáčce vedl závod George Russell. Zopakuje se scénář ze Španělska? Spoléhat se na to nemůže, ale v Singapuru se může stát opravdu cokoli, vždyť stačí si vzpomenout na rok 2017.

“Pokud se Lando po první zatáčce udrží v čele, tak zmizí v dálce,” míní Russell, který očekává bitvu s Red Bullem a Piastrim. Ferrari to nebude mít jednoduché po startu z devátého místa. “Určitě však bojujeme s Maxem, samozřejmě i s Lewisem ve druhé řadě. Máme strategickou výhodu, takže máme o co bojovat. Čeká nás dlouhý závod. Před šachovnicovou vlajkou není nic jisté, to jsem se naučil loni. Pokusím se to udržet o půl kola více.”

Související zprávy

Diskuze