logo F1zpravy.czF1online.sk

Neweymu psal i Alonso: Setkali jsme se na historických závodech v Monaku

Fernando Alonso
© Aston Martin
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík12. 9. 2024

Formule 1 zažívá jednu z nejdivočejších sezón na přestupovém trhu. Ani se nedá spočítat, kolik se toho stalo (a ještě se možná stane) během jezdecké i inženýrské „silly season“. Poslední velkou bombou je přestup Adriana Neweyho do Aston Martinu. Asi nikdo na světě z toho nemá takovou radost jako Fernando Alonso.

Španělský závodník nikdy neměl to štěstí pracovat s geniálním konstruktérem a, popravdě, to je jeden z hlavních důvodů, proč má „jen“ dva tituly mistra světa. Newey však představuje světýlko na konci tunelu a Fernando se díky němu může přiblížit minimálně k 33. vítězství, možná i k třetí mistrovské koruně.

Šéf Aston Martinu Mike Krack přiznal, že Alonso nabídl pokrytí části nákladů na Neweyho plat – vzhledem k číslům, která létala éterem v souvislosti s jeho odměnou, toho možná i lituje – a sám Fernando před novináři v Baku řekl, že i on se snažil přesvědčit Adriana, aby se připojil k Aston Martinu. „Samozřejmě, že jsem mu psal, ale to asi udělali i všichni ostatní. Chtěl jsem s ním pracovat,“ řekl s úsměvem Alonso. „Setkal jsem se s ním také na historických závodech v Monaku, kde jezdil i on. Strávil jsem s ním asi půl hodiny rozhovorem.“

„Všichni jsme se ho snažili přesvědčit, ale hlavně to byl Lawrence a jeho vize. Máme novou továrnu a cíle Aston Martinu v budoucnosti, spolu s Hondou, byly pravděpodobně klíčovými faktory,“ dodal Fernando.

Newey nastoupí do nové práce v březnu 2025 a španělský matador podotkl, že v rámci tohoto cyklu pravidel neuvidíme jeho vliv na vývoj monopostu. V té době už budou všechny týmy investovat plné soustředění do nového cyklu pravidel a přesně to bude i Neweyho role po nástupu do nového zaměstnání.

„Nemyslím si, že bude mít nějaký vliv na vývoj pro příští rok,“ konstatoval Alonso. „Rád bych řekl, že bude, ale nemyslím si to. V březnu 2025 se bude většina týmů koncentrovat na projekt pro rok 2026 a změnu pravidel. Začnete v březnu, než se s každým seznámíte a najdete si své místo v továrně, bude duben nebo květen.“

„Nemyslím si tedy, že vám to stojí za to úsilí, pokud nebojujete o titul, což by bylo příjemné překvapení a určitě v to doufám, ale pochybuji, že se to stane. Myslím si tedy, že projekt pro rok 2026 bude první monopost Aston Martinu, na kterém se bude podílet,“ dodal Fernando.

Související zprávy

Diskuze