logo F1zpravy.czF1online.sk

Jordan: Všichni jsme kritizovali Péreze, ale možná on ukazoval skutečnou výkonnost auta

Sergio Pérez
© Martin Trenkler
Milan Kubala
Milan Kubala11. 9. 2024

Problémy Sergia Péreze s monopostem RB20 začaly už na začátku evropské části sezóny, ale Red Bull je dlouho nebral příliš vážně. Dnes se ukazuje, že možná měl věnovat mnohem více pozornosti své týmové dvojce a neutěšovat se tím, že Max Verstappen stále dokázal sbírat pódia. Mohl to být totiž právě Mexičan, kdo byl skutečným indikátorem výkonnosti monopostu.

Poplach v Red Bullu se spustil po letní přestávce, kdy Lando Norris vyhrál VC Nizozemska s náskokem více než 20 vteřin. V Monze byly problémy ještě viditelnější, když se už ani Max Verstappen nedokázal probojovat do nejlepší pětky. Nyní je všem jasné, že situace je vážná, ale nepřišlo to příliš pozdě?

V ohrožení už není jen konstruktérský, ale také jezdecký šampionát. McLaren se na své soupeře dotáhl i díky tomu, že Sergio Pérez nedokázal sbírat dostatek bodů. Dokonce se probírala výkonnostní klauzule v jeho smlouvě a Mexičanova budoucnost.

Nakonec v týmu zůstal, což podle Eddieho Jordana bude červené býky ještě mrzet. „Myslím si, že Red Bull blafoval,“ říká v podcastu Formula For Success o setkání Red Bullu po VC Belgie a jezdecké otázce. „Měl přijmout rozhodnutí, které ho ještě doběhne. Věřím tomu, že už konstruktérský šampionát nevyhraje, vypadá to téměř jisté. Takhle však naložil se svými kartami.“

Red Bull může Checovi vyčítat, že mu nepomohl vypracovat si dostatečný náskok před McLarenem, který by teď mohl udržovat. Na druhé straně se ale musí podívat do zrcadla i na své chyby a to, co přehlížel.

„Všichni jsme kritizovali Péreze, ale možná Pérez ukazoval rychlost toho auta,“ pokračoval Jordan. „Max ukazoval to, co Max dokáže. Nemám žádné pochybnosti o tom, že momentálně je nejlepším jezdcem ve Formuli 1. Končit na čtvrtém, pátém nebo šestém místě ho musí sžírat.“

Bývalý majitel a šéf stejnojmenného týmu má pro vedení Red Bullu a Christiana Hornera také jednu radu, co je třeba s touto situací udělat. „Řekněme, že jste šéfem týmu. Co uděláte jako první? Řeknete: Už stačilo, potřebujeme se podívat na fakta. Všichni inženýři do zasedací místnosti, podíváme se pravdě do očí, jak na tom přesně jsme!“

„Na začátku sezóny jsme měli jaká nastavení? Jaká to byla nastavení, když jsme vyhrávali o patnáct vteřin a na trati jsme se vozili? Co se změnilo? Ukažte mi vylepšení, protože je nad slunce jasné, že ta vylepšení nefungovala. Klamete sami sebe. Snažíte se věřit větrnému tunelu, který vám vrací chybná čísla,“ snaží se vžít do pozice šéfa Red Bullu Jordan.

Inženýři by měli přezkoumat každý krok, který učinili od začátku roku — odrazit se od základu, který ještě fungoval. „A teď se ujistěte, že se na něm nic nezmění, dokud nedokážete garantovat, že to přinese zlepšení. Je mi líto, ale takhle to je. Je to katastrofa. Christian Horner má před sebou velmi těžký úkol. Potřebuje vytáhnout bič a začít s ním práskat.“

Související zprávy

Diskuze