logo F1zpravy.czF1online.sk

Toto byl jeden z mých nejlepších závodů v roce, hodnotí Alonso

Fernando Alonso
© X/Aston Martin
Milan Kubala
Milan Kubala2. 9. 2024

Aston Martin odchází z Monzy bez bodu. Fernando Alonso nakonec nebyl daleko od bodovaného umístění, ale nepodařilo se mu najít poslední dvě desetiny, které ho dělily od desáté příčky. Se svým výsledkem tak spokojen být nemůže, ale s výkonem ano.

Předzávodní předpovědi Fernanda Alonsa se v podstatě naplnily. Avizoval totiž, že Williams získá devátou příčku s poměrně velkým přehledem a že o desáté místo se popere Aston Martin s Haasem a Alpinem. Menší odchylky však můžeme najít: kdyby Kevin Magnussen nedostal desetisekundový trest, obsadil by devátou příčku a poslední bod by Alonsovi vzal Alex Albon.

„Byl to těžký víkend, ale myslím si, že pro mě osobně to byl jeden z nejlepších závodů v roce, ne-li rovnou nejlepší,“ ohodnotil svou jízdu Fernando Alonso, který vsadil na dvě zastávky. Díky tomu se mu povedl undercut na Alexe Albona, který se však rozhodl to zkusit po vzoru Ferrari s jednou zastávkou v boxech. Tato strategie slavila úspěch.

V Aston Martinu nečekali ani to, že jejich auto bude v cíli tak blízko Williamsu. „Většinu závodu jsme byli na devátém místě, a na startu jsem byl desátý. Nakonec jsme získali jedenácté místo, a to osm desetin za devátou pozicí a desetinu za desátou. Dost to tedy bolí, že si kvůli jedné sekundě neodnášíme žádné body, ale jedenáctá příčka je víc, než jsme si zasloužili.“

„Předjíždělo se lépe, než jsme čekali. Myslím si, že v závodě se nám dařilo dobře,“ pokračoval Španěl, který už pošesté v sezóně nebodoval. „Byli jsme desátí a blízko za Albonem. K našemu překvapení jsme dokázali držet tempo Williamsu, což nás velmi těší.“

Alonso chvíli uvažoval nad jednozastávkovou strategií, ale nakonec mu to degradace nedovolila. „Náš vůz dost požírá pneumatiky. V zatáčkách nemáme přítlak a spoléháme čistě na mechanickou přilnavost gum,“ vysvětluje. „Proto zpravidla více tlačíme na gumy než ostatní, což je náš problém v neděli.“

„Tak jsme se pokusili získat na konci,“ pokračoval nejzkušenější pilot v padoku. „Je to však bolestivé, protože jsme si zasloužili body po tak dobře zvládnutém závodě.“

V Silverstonu se připravují už především na následující sezónu, aby mohli od ledna naplno rozjet vývoj monopostu nové generace. To ovšem znamená, že do konce roku si už Aston Martin nebude vyskakovat.

„Auto je takové, jaké je, a potřebujeme se zlepšit. Jsem z toho zklamaný,“ připustil věčně soutěživý Alonso. „Musíme být trpěliví. Musíme pochopit, že naším velkým cílem je rok 2026, ale také je třeba akceptovat, že nepatříme do nejlepší čtyřky. Top týmy jsou daleko před námi. Teď jsme však už za Williamsem, Haasem, Toro Rosso a myslím si, že musíme trochu přidat. Musíme se zlepšit.“

Související zprávy

Diskuze