logo F1zpravy.czF1online.sk

Russella zpomalila Antonelliho nehoda, na McLareny si troufá jen na startu

George Russell
© X/Mercedes
Milan Kubala
Milan Kubala31. 8. 2024

S výjimkou jezdců McLarenu má podle výsledků kvalifikace nejblíže k nedělnímu vítězství George Russell. Ze třetího místa by se mohl probojovat k vítězství, ale v Mercedesu mají před rychlostí „papájových“ respekt. Platí však jedna výjimka: jejich tradičně zbabrané starty, čehož by chtěl Russell využít.

George Russell může být se ziskem třetího místa spokojený. Je totiž třeba brát v úvahu i okolnosti, které ho obraly o čas na přípravu. Antonelliho nehoda ukrojila dokonce i z jeho druhého tréninku, takže britský jezdec se musel velmi rychle adaptovat.

„Celý víkend byl jako na houpačce. Velkou část pátku jsem vynechal, což mě dostalo do nevýhodné pozice,“ poznamenal George Russell, jehož tvář po Antonelliho nehodě doslova zkameněla. „Mezi třetím tréninkem a kvalifikací jsme toho moc nezměnili, protože to byly mé první řádné jízdy na této trati.“

Experimentovat před kvalifikací může být ošidné, a tak Mercedes zbytečně neriskoval. „V Q1 a Q2 to bylo fakt k ničemu. Neměl jsem sebevědomí a v autě jsem se necítil dobře. Nějak jsem se přes to přemotal a v Q3 se mi najednou podařilo trefit to ideální okno. V obou kolech jsem měl na třetí a čtvrté místo, a skončili jsme třetí. S tímto výsledkem jsem velmi spokojený a také nadšený z toho, jak je to těsné.“

Těsné to může být i v neděli, přestože podle Russella to nebude samozřejmé. Největší šance vidí na startu, který McLarenu vyjde jen málokdy. Nakonec mu tak ani nemusí pomoci statistika, která říká, že od začátku tisíciletí je pole position důležitější v Monze než v Monaku. V chrámu rychlosti vyhrál pilot z první příčky 15krát, v Monaku o jednou méně.

„Tihle kluci jsou teď tak rychlí… Je to ohromující. Snad budou pokračovat ve svých výkonech na startu a nějak se proklouzneme kolem, ale pokud ne, tak se ztratí v dálce,“ předpovídá průběh nedělního závodu. „Taková je dnešní Formule 1. Všichni jsme se posunuli dopředu, ale McLaren nastavuje laťku.“

„Pokud se přes ně nedostaneme na startu, držet s nimi krok bude obtížné pro všechny. Zejména v případě, že budou na prvních dvou příčkách,“ pokračoval Russell a naznačil, že McLaren by to mohl rozehrát strategicky. „Pokud po prvním kole budou oba v čele, pilot na druhé příčce, s největší pravděpodobností Oscar, Landovi dovolí si vytvořit menší náskok, a tak mu zajistí vítězství. Doufejme, že to tak nedopadne a budeme bojovat až do konce, ale asi každý tým v jejich pozici by udělal totéž.“

Bez dlouhých jízd a náhradních dílů

Russell má ještě další nevýhody. Prvním je nedostatek dat z dlouhých jízd. V pátek odjel jen kratší stint, který navíc přerušila červená vlajka po nehodě Kevina Magnussena. Britský jezdec před závodem nemá zcela dobrou představu, co má vlastně očekávat.

„Opravdu nevím, co čekat, protože jsem neodjel pořádná kola. Budu muset věřit svým instinktům a přizpůsobovat se za pochodu. Po takovém dni jsem rád, že jsem se dostal na třetí místo, a také z toho, že auto projevuje potenciál,“ zamyslel se.

Nakonec připomněl ještě poslední nevýhodu: Mercedes po Antonelliho nehodě nemá náhradní komponenty. Pokud se něco poškodí v instalačních kolech, případně bude nutná výměna předního křídla, z monopostu se stane jakási frankensteinovská příšera.

„Přišli jsme o dost komponent, takže budeme si držet palce, že s Lewisem už nic nepoškodíme. V opačném případě se budeme muset vrátit k některým starým součástkám, pokud se nám mezitím nepodaří dopravit sem nějaké další. Není to však konec světa, pokud nepoškodíme nic dalšího. V tuto chvíli nemáme žádné náhradní díly k našim vylepšeným komponentům,“ upozornil.

Související zprávy

Diskuze