logo F1zpravy.czF1online.sk

Bývalý inženýr Mercedesu: Když Hamilton cítí šanci na vítězství, jezdí na 200 procent, ale…

Lewis Hamilton
© Martin Trenkler
Milan Kubala
Milan Kubala22. 8. 2024

Klidně i v rámci jednoho měsíce můžeme na trati vidět dva různé Lewisy Hamiltony. Bývalý inženýr Mercedesu Philipp Brändle konstatuje, že sedminásobný šampion dokáže jezdit fenomenálně a podávat 200procentní výkony, když cítí šanci na vítězství, ale když nebojuje o nejvyšší příčky, prý se trochu „opouští“.

Lewis Hamilton v Silverstonu ukončil 945 dní dlouhé období bez vítězství. Na domácí Velké ceně jsme viděli toho starého dobrého a rozjetého Hamiltona, který pro vítězství udělal všechno. Bylo to pro něj zároveň i jakýmsi znovuzrozením; vždyť v Belgii vyhrál znovu po dalším velmi povedeném závodě.

Philipp Brändle, který s Lewisem Hamiltonem v Mercedesu pracoval jako inženýr aerodynamiky, má však k jeho výkonům jisté výhrady: Kéž by stejně dravě závodil každou neděli a ne jen tehdy, když může vyhrát. „Jedna věc ho od ostatních odlišuje v pozitivním i negativním smyslu,“ pustil se do vysvětlování pro motorsport-total.com.

„Když ví, že má šanci něco vyhrát, tak dokáže jezdit na 200 procent, ale když má pocit, že auto úplně dobře nefunguje, že nemá šanci vyhrát závod, tak se bohužel trochu opustí, což je škoda. Jakmile však vidí jen nejmenší šanci, jezdí tak dobře jako nikdy a jako nikdo jiný,“ pochválil Hamiltona v jeho zběsilém režimu.

Podle Brändla má Hamilton jisté nedostatky v chápání techniky nebo čtení dat, ale velmi dobře je zase kompenzuje skvělým citem pro své auto. V tomto směru se má přibližovat i k Michaelu Schumacherovi, dalšímu sedminásobnému mistru světa.

„Lewise charakterizuje jeho neskutečný cit pro monopost. Řekl bych, že z hlediska dat a technologií asi není tak vyzrálý jako jiní jezdci, například Nico Rosberg a nyní George Russell,“ pokračoval Brändle, „ale má neskutečný cit pro auto stejně jako měl kdysi Michael Schumacher. Nikdo jiný tak necítí auto, takže pokud se v rychlosti 320 km/h někde uvolní šroub, okamžitě to pozná.“

Další silnou stránkou britského závodníka má být management pneumatik. Už jsme si zvykli na to, že pokud si ve vysílačce stěžuje na stav svých gum, tak za pár desítek vteřin začnou přibývat fialové sektory a nejrychlejší kola závodu.

„Je brutální, jak dokáže věci posoudit. On je i zaklínačem pneumatik. Má cit pro pneumatiky jako nikdo jiný a dokáže je senzačně manažovat. Máme nespočet příkladů. Jedním z nich je Maďarsko před pár lety, kdy Red Bull vedl s Maxem. Oni se rozhodli pro jednu zastávku, nuž Mercedes musel něco udělat jinak, protože jinak by se nedostali dopředu,“ připomíná VC Maďarska 2019. „Celý závod Verstappena honil, ale nakonec ho předjel v poslední zatáčce. To byla přesně ta chvíle, kdy opět ukázal svou extra třídu.“

Související zprávy

Diskuze