logo F1zpravy.czF1online.sk

Damon Hill radí Cunodovi zavolat do Aston Martinu

Júki Cunoda
© Getty Images/RB Content Pool
Milan Kubala
Milan Kubala6. 8. 2024

Nikdo z čekatelů na sedačku Sergia Péreze se nedočkal. Júki Cunoda však reálnou šanci na její zisk ani neměl. Zdá se, že v Red Bullu jeho udržení v týmu vnímají jen jako „povinnou jízdu“ a součást spolupráce s Hondou. Damon Hill i proto radí mladému Japonci, aby si začal hledat místo jinde.

Když se ukázalo, že Sergio Pérez má ve svém kontraktu výkonnostní klauzuli, začala se rozebírat jména jeho potenciálních nástupců. Júki Cunoda se však mezi nimi objevoval jen sporadicky; nejčastěji se zmiňoval Daniel Ricciardo, jehož Cunoda v této sezóně úspěšně poráží, a nezkušený Liam Lawson.

Red Bull jakoby docela zapomněl, že v týmu má i Júkiho Cunodu. Damon Hill v podcastu F1 Nation se zamyslel nad tím, zda je v týmu přehlížen a zda si jeho výkony v týmu někdo váží. Odpověď však mluví za vše: „Na jeho místě bych zvedl telefon a volal do Aston Martinu, protože on je Japonec a Honda přichází.“

Moderátor podcastu Tom Clarkson se vzápětí zeptal, jestli si myslí, že v Red Bullu nikdy neocení jeho kvality tak, jako v jiných týmech. „Má pravdu, když říká, že tomu nerozumí a nedává to logiku,“ připomněl slova rodáka ze Sagamihary, kterému se zdálo zvláštní, že se mluví jen o Lawsonovi a Ricciardovi. „Když však vidíte záběry, jak Max s Danielem Ricciardem odcházejí z okruhu vrtulníkem, všichni se usmívají. Máte pocit, že to bude Danny Ric a Max. Max by byl velmi spokojen s Dannym Ricem jako týmovým kolegou.“

„Pokud má v týmu takovou moc, že na toto rozhodnutí dokáže ovlivňovat, tak je zde tlak na Dannyho příchod. Tímto povzbuzením mu dali druhý dech. Jeho výkony postupně sílí, o tom není pochyb,“ všímá si výkonnostního zmrtvýchvstání Daniela Ricciarda.

Helmut Marko během minulého týdne stihl prozradit, že v roce 2025 „budou karty rozdány nově“. Zdá se tedy, že Daniel Ricciardo má stále šanci dostat se do Red Bullu. Všechno však bude záviset na Péreze a zda dokáže sbírat potřebné body do konstruktérského šampionátu.

Zatím jsou však téměř všichni s Pérezovým setrváním spokojeni. Red Bull nepřijde o štědré sponzory z Mexika, Liberty Media o vysoká čísla sledovanosti v zemích střední Ameriky, streamovací služba Disney+ může spokojeně propagovat dokumentární seriál o Pérezovi, který vyšel jen 31. července, a organizátor VC Mexika se nemusí bát toho, že by mu odchod domácího jezdce z Red Bullu komplikoval prodej lístků. Je možné, že tyto všechny faktory sehrály jistou roli při rozhodování červených býků. Nic však není zadarmo: Negativní dopad to může mít na zmíněný konstruktérský šampionát.

„V těchto autech je něco, co jezdcům strašně komplikuje možnost se v nich projevit. Není to jen o něm [Ricciardovi], ale i o Checovi a dokonce Lewisovi. Optimální okno auta je tak úzké, že to může zmást i jezdce. Pokud jejich jezdecký styl nesedí s parametry auta a pneumatik, tak může přijít velký výkonnostní propad, který na ně vrhá velmi špatné světlo,“ zamyslel se nad problémy pilotů Hill. „Možná něčemu na těchto autech nerozumí a možná jim tým nepomáhá to najít.“

Související zprávy

Diskuze