K Audi se má připojit i Mike Krack, Binotto prý lanaří šéfa motorářů Ferrari
Projekt Audi ve Formuli 1 se rozjíždí, ale zjevně ne takovou rychlostí, jak by si v Ingolstadtu přáli. Samotný generální ředitel automobilky Gernot Döllner po propuštění Andrease Seidla a Olivera Hoffmanna uvedl, že projekt potřebuje „rychlost F1“. Audi tak učinilo zásadní řez do struktury týmu a hlásí podstatné změny ve vedení, které však podle spolehlivých zdrojů nemají být poslední.
Z Německa a Švýcarska přicházejí smíšené signály. Nábor nových lidí nepochybně pokračuje a společnost v posledním období oznámila několik důležitých změn. Audi se také pochlubilo pokrokem při vývoji nové pohonné jednotky a oznámilo uzavření spolupráce se společností Castrol jako novým dodavatelem paliv a maziv pro projekt v F1.
Je zde však i obrácená strana mince. V posledních měsících se v médiích spekulovalo o korporátním uspořádání v Audi, sporech uvnitř týmu a hlavně o nelichotivých výsledcích na trati. Sauber je stále jediným týmem bez bodu a ani poslední vylepšení konstrukční kanceláře pod vedením technického ředitele Jamese Keya, ke kterému se ještě dostaneme, neposunula tým do boje o body.
Nejprve se podívejme na oficiálně oznámené personální změny, když Audi nekompromisně vyhodilo generálního ředitele Andrease Seidla a předsedu představenstva Olivera Hoffmanna. Druhý jmenovaný podle článku německého magazínu Auto Motor und Sport „pravidelně vstupoval do Seidlova teritoria, i když ve skutečnosti měl jen monitorovat procesy v Neuburgu a Hinwilu“ a měl působit spíše jako člen dozorčí rady, nikoli vykonávat provozní funkci.
„Hoffmannovi se však zalíbila mediální pozornost Formule 1 a zasahoval do provozních záležitostí více, než by se Seidlovi líbilo. Hoffmannův důvěrník a provozní ředitel Sauberu Julius Seebach ještě dvojnásobně ztěžoval práci Seidlovi. V důsledku toho se důležitá rozhodnutí o personálních otázkách a rozšiřování infrastruktury v Hinwilu odkládala nebo se vůbec nepřijímala, což zpomalilo transformaci švýcarského týmu,“ uvedl AMuS.
Audi nakonec přitáhlo otěže a všechny jmenované vyhodilo. Oznámilo však příchod jen jednoho muže. Mattia Binotto obsadí funkci provozního a technického ředitele. Automobilka usiluje o sjednocení řídící struktury a jasné rozdělení pravomocí. Lze však očekávat, že to nebyla poslední změna.
Mike Krack jako šéf Audi?
Poslední změny a angažování Binotta vstoupí v platnost již 1. srpna. V tento den nastoupí Mattia Binotto do Sauberu jako provozní ředitel a hlavní technický ředitel, Alessandro Alunni Bravi zůstává jako zástupce Sauberu a v podstatě tvář týmu na trati, ale je zde také technický ředitel James Key, který dostane Binotta jako nového nadřízeného.
To je dost skromná skupinka lidí a proto jsme přesvědčeni, že dojde k dalším změnám a angažování člověka, který bude zodpovědný za každodenní provoz týmu na trati i v továrně. „Funkce Mattia Binotta v sobě kombinuje odpovědnosti jeho předchůdců, což by mělo vést k rychlejšímu rozhodovacímu procesu. Bývalý šéf Ferrari dohlíží nejen na provozní stránku, ale zároveň je technickým vedoucím celého projektu. Právě jemu se bude odpovídat zatím nejmenovaný šéf týmu a technický ředitel James Key,“ uvedl Auto Motor und Sport.
To nás přivádí ke dvěma důležitým otázkám:
- Jaký bude další osud Jamese Keya?
- Přibudou do týmu další vedoucí zaměstnanci?
Odpovědi na obě otázky jsou zatím v rovině spekulací. „Audi chce zefektivnit svou organizaci, protože komplikované korporátní uspořádání brání úspěchu ve Formuli 1. Binotto bude velmi zaneprázdněn koordinací mezi Neuburgem a Hinwilem,“ uvádí AMuS.
„V blízké budoucnosti by proto mohlo být oznámeno další nové jméno. Novým mužem v čele týmu by se údajně měl stát Mike Krack. Není jisté, že James Key bude pokračovat jako technický ředitel. Key byl Seidlovým člověkem a za své jedenáctiměsíční účinkování nepřinesl žádný rozhodující impuls,“ konstatoval Auto Motor und Sport.
Nevíme, kdo by mohl, teoreticky, nahradit Keya, ale Binotto má ve Ferrari i v jiných týmech nejednoho známého. Patří mezi ně i jeho nástupce na postu šéfa motorového oddělení Scuderie Enrico Gualtieri. „Mattia Binotto už začal diskutovat s některými zaměstnanci Ferrari a není náhoda, že nabídku na přestup do Audi dostal šéf motorového oddělení Enrico Gualtieri,“ napsal známý italský novinář Piergiuseppe Donadoni pro portál Formu1a.uno.
Za „Binottova člověka“ byl považován i Enrico Cardile, který se právě upsal Aston Martinu. Tento tým by však brzy mohl opustit šéf Mike Krack. Lucemburčan je bývalým dlouholetým zaměstnancem BMW a v Hinwilu již pracoval. Švýcarsko je mu kulturně i jazykově mnohem blíže než Anglie a jeví se být ideální volbou. Jako šéf Aston Martinu přitom v posledních letech nasbíral cenné zkušenosti.
Sám Krack však tyto spekulace popřel. „V Hinwilu jsem pracoval dlouhá léta a zřejmě proto se o tom mluví. Někteří lidé tam si mě možná pamatují, ale mě ty zprávy překvapily stejně jako vás,“ řekl Lucemburčan pro RacingNews365.com.
„Jsme velmi zaneprázdněni zlepšováním monopostu a nemáme čas na sledování mediálních spekulací. Soustředíme se na auto, na příští rok a na rok 2026 je před námi velká mise. Jsem nesmírně oddaný tomuto týmu,“ odmítl jakékoli spekulace Krack.