logo F1zpravy.czF1online.sk

Tolik vítězů a my nejsme vůbec blízko, povzdechl si Alonso

Fernando Alonso
© Martin Trenkler
Milan Kubala
Milan Kubala22. 7. 2024

Oscar Piastri je již sedmým vítězem v této sezóně, což je nejvíc od roku 2012. Jmenný seznam jezdců, kteří se dostali na nejvyšší stupínek, se tak utěšeně rozrůstá, ale chybí v něm nejzkušenější pilot v padoku. Fernandovi Alonsovi je líto, že právě teď nemá naději se zapsat do tohoto zlatého seznamu.

Aston Martin měl v úvodu minulé sezóny vynikající monopost, ale zároveň i smůlu s načasováním. Na předních příčkách totiž jezdil v období, kdy Red Bull s výjimkou jedné velké ceny nepustil k vítězství absolutně nikoho.

Když se nyní startovní pole vyrovnalo a čtyři týmy mají možnost vyhrát, Aston Martin mezi nimi jednoznačně chybí. “Je to škoda, že máme tolik vítězů, ale my nejsme ani trochu blízko toho, abychom se dostali na tento seznam,” mrzí to Fernanda Alonsa, který už od roku 2013 čeká na vítězství s pořadovým číslem 33. “Velice se těším s Oscarem Piastrim. Je to fantastický kluk a skvělý jezdec.”

Byl to právě Alonso, kdo měl Piastrimu pomoci dostat se z (potápějícího) Alpinu. V konečném důsledku i Španěl udělal dobře, že raději se upsal Aston Martinu, i když poslední období není jednoduché. V neděli to opět nestačilo ani na body.

V posledním kole závodu ještě inženýr žádal Lance Strolla, aby vrátil pozici Fernandovi Alonsovi, který mu ji zřejmě pustil, aby poháněl Júkiho Cunodu, ale kanadský závodník to beze slova odmítl. Žádné drama se však z toho po závodě nedělalo jako v případě McLarenu, protože ani Alonsovi zřejmě na tom posledním bodě až tak nezáleželo.

Mnohem více ho trápila strategie. “Myslím si, že jsme byli ve hře. V sedmém kole jsme zastavili, ale už v tom osmém jsem věděl, že nebodujeme. Odjet 63 kol na sadě středních a tvrdých pneumatik je pro nás nezvládnutelný úkol. Všichni to víme. Nevím, proč jsme zastavili, ale teď je pozdě plakat nad rozlitým mlékem. Pokusíme se z toho poučit.”

Na strategii si ve velmi podobném duchu stěžoval i Daniel Ricciardo, ale jeho tým udělal ještě větší chybu. Po sedmi kolech se totiž zbavil středně tvrdé směsi, navíc bez jakékoli šance udržet se před Albonem a Magnussenem, kteří přezuli dříve.

V případě Aston Martinu existují dvě polehčující okolnosti: Alonso měl v prvním stintu nasazeny použité softy, a reálně se mu podařilo odrazit pokus o undercut zmíněné dvojice.

Alonso ale chtěl zůstat na trati déle. Pozici si sice ubránil, ale na konci závodu na to doplatil. “V pátém kole jsem řekl, že gumy jsou na tom lépe, než jsme čekali. V následujícím jednom nebo dvou kolech mi řekli, abych šel do boxů.”

“Bylo to překvapení, ale po válce je každý generál. Tým si myslel, že je to náš nejlepší tah, ale dopadlo to špatně. Musíme to analyzovat a zlepšit se,” uvedl s dodatkem, že prvních osm pozic v cíli je “rezervováno” pro McLareny, Red Bully, Ferrari a Mercedesy, nuže a Aston Martin není vůbec blízko.

Související zprávy

Diskuze