Potřebujeme se hodně učit, řekl Alonso o vylepšeném autě
Red Bull a Aston Martin se v Maďarsku vytasily s velkými balíčky vylepšení. Druhý jmenovaný tým musí řešit řadu problémů a čistě z pohledu na počet upgradů jsou jeho inženýři nejusilovnější v F1. Jak však dobře víme, počet vylepšení není důležitý, podstatná je jejich kvalita. Proto je stáj ze Silverstonu raději opatrná.
Balík vylepšení Aston Martinu byl opět pořádně rozsáhlý. V případě tohoto týmu to však není vždy dobrá zpráva. Některé upgrady stáje ze Silverstonu se totiž ukázaly jako „downgrady“ a páteční výsledky Alonsa se Strollem nenaznačují nějaký raketový vzestup Aston Martinu mezi elitu.
„Vždy je hezké se vrátit do Maďarska. Je to velmi unikátní okruh, kde nemáte čas k odpočinku, jedna zatáčka navazuje na druhou a dnes bylo velmi horko, takže panovaly extrémní podmínky. Byl to těžký den pro mechaniky, pro lidi na tribunách i pro vás novináře,“ řekl po pátku Fernando Alonso.
„Obecně to byl solidní den. Potřebujeme se naučit více o autě a pochopit spoustu věcí, ale byl to dobrý pátek. V těchto teplotách určitě nebylo snadné udržet pneumatiky pod kontrolou a s nimi i degradaci. Na této trati je degradace vcelku vysoká, takže si na to musíme dávat pozor,“ dodal Alonso.
Páteční časy nejsou velkým důvodem k optimismu, ale Aston Martin podal v Silverstonu dobrý výkon a i když tým nebude v Maďarsku bojovat o vítězství, rozhodně musí cílit alespoň na body. „Bude to vyrovnané. V jedné nebo dvou desetinách se může ocitnout deset aut a my chceme být v horních patrech této skupiny deseti aut. Musíme to dokonale trefit a perfektně zrealizovat naši sobotu. V závodě se bude těžko předjíždět, takže kvalifikace je důležitá,“ řekl španělský matador.
Strolla musel zastoupit mediální manažer Aston Martinu
Lance Stroll byl v pátek v unikátní pozici. V prvním tréninku pořádně pěnil, když jezdil se starým balíkem, aby provedl srovnávací testy. Ve druhém tréninku dostal vylepšení i on a proto jsme byli zvědaví, jaká bude jeho zpětná vazba. Bohužel, pořád je to Stroll a dostat z něj smysluplnou odpověď na konstruktivní otázku se reportérovi Lawrencovi Barrettovi nepodařilo.
Když se Lanca zeptal, jak to bylo těžké se starým autem, odpověděl: „Je to tak, jak to je.“ Inu, za všechny fanoušky děkujeme za duchaplnou větnou konstrukci. Strollovy odpovědi se prostě nedají použít, ale pomoc je, naštěstí, stále po ruce.
V tiskové zprávě týmu zaskočil za kanadského závodníka mediální manažer Aston Martinu, který „citoval“ Strolla, i když nám je jasné, že tak hezkého hodnocení by Lance nikdy nebyl schopen. Předkládáme tedy alespoň vyjádření PR manažera Aston Martinu jménem kanadského závodníka. „Je skvělé být zpátky v Maďarsku. Je to zábavný okruh s několika kombinacemi zatáček. Ráno jsem jezdil s monopostem staré specifikace a poté jsem ve druhém tréninku dostal vylepšené díly. Kvůli červeným vlajkám jsme ztratili trochu času, ale nabyl jsem v autě dobrý pocit a s Fernandem jsme týmu poskytli podobnou zpětnou vazbu. Můžeme prozkoumat množství dat a optimalizovat auto před sobotní kvalifikací,“ krásně zhodnotil pátek PR manažer Aston Martinu jménem Lanca Strolla.