Horner: Každý kontaktoval Cowella
Andy Cowell je nepochybně jedním z nejlepších inženýrů své doby. Dlouholetý zaměstnanec Mercedesu stál za úspěchem hybridních pohonných jednotek německé automobilky, které po roce 2014 válcovaly konkurenci. Není proto divu, že po odchodu z týmu v roce 2020 se o jeho služby strhla bitva.
Zájem měl pochopitelně i Red Bull, který přesně v době Cowellova odchodu z Mercedesu rozvíjel nový projekt Red Bull Powertrains. Na jeho čelo se nakonec postavil jiný bývalý zaměstnanec tohoto týmu Ben Hodgkinson. Cowell mezitím odpočíval a přemýšlel. Oficiálně oznámil návrat až letos, kdy se stal generálním ředitelem Aston Martinu, takže se ujal čistě manažerské funkce a nebude se podílet na vývoji motorů.
„Andy je skvělý chlap, fantastický inženýr a odvedl vynikající práci v Mercedes High Performance Powertrains. Byl páteří celého toho projektu,“ řekl novinářům šéf Red Bullu Christian Horner.
„Rozhodl se, že opustí Mercedes a stráví nějaký čas mimo Formuli 1. Myslím si, že za tu dobu s ním mluvil každý jeden dodavatel pohonných jednotek,“ prohlásil Horner.
„Ale když se rozhodl odpočívat, my jsme za tu dobu uskutečnili naše alternativní plány a jsme s nimi spokojeni. On se mezitím ujal role, která nesouvisí s vývojem motorů,“ dodal.
Spokojenost, přirozeně, vyjádřil i Cowellův nový podřízený Mike Krack. Ten měl dosud nad sebou Martina Whitmarshe, který na podzim opustí tým a podle dostupných informací se odebere do důchodu.
„Když se ohlédnu do minulosti, tak Andy uspěl v každém působišti,“ řekl spokojeně Krack. „Určitě tedy dokáže řídit lidi, infrastrukturu a starat se o rozpočet. Slyšel jsem o něm samé chvály od každého, kdo s ním pracoval. Mám proto dobrý pocit z naší budoucí spolupráce.“