Před potvrzením Strolla jsme sondovali na trhu, tvrdí Krack
Ve Formuli 1 panuje přesvědčení, že nikdo nemá takovou jistotu na svém pracovišti jako Lance Stroll. Kanadský závodník je synem majitele stáje a právě pro něj kupoval v roce 2018 Force Indii. Současný šéf Aston Martinu Mike Krack však trvá na tom, že tým měl kromě Strolla připraveno v jezdecké otázce několik alternativ.
Panuje přesvědčení, že Aston Martin ani neplánoval oficiálně oznámit setrvání Lance Strolla a beze slova s ním chtěl pokračovat i v roce 2025. Tak samozřejmé se zdálo jeho setrvání v týmu. Když stáj ze Silverstone potvrdila prodloužení smlouvy s Fernandem Alonsem, o osudu kanadského závodníka nepadla ani zmínka. Časem se tedy přirozeně objevily otázky, co bude následovat.
Podle některých medializovaných informací má Lance Stroll dokonce takovou jistotu, že s týmem podepsal smlouvu na neurčito. I když Aston Martin o jeho budoucnosti mlčel, Kanaďana překvapily otázky některých novinářů. „Ano, mým záměrem je určitě pokračovat i v roce 2025. Zdá se, že v posledním období je to docela populární otázka,“ řekl Stroll ještě během Velké ceny Kanady.
Tyto události přiměly Aston Martin, aby si splnil formální povinnost a koncem června oznámil i setrvání Strolla. Byla to však opravdu taková formalita? Boss stáje Mike Krack tvrdí, že ne.
„Musíte si stanovit priority. My jsme velmi jasně určili naše cíle a šli jsme si za nimi. Vždy sledujete, jaká je nabídka a co je k dispozici. Myslím si, že každý má po ruce plán B nebo plán C, kdyby nějaký potřeboval. Když máte možnost dosáhnout vašeho plánu A, tak byste do toho měli jít,“ řekl boss Aston Martinu zcela zjevně poukazujíc na Strolla jako „plán A“.
Lance se mezitím předvedl velmi dobře a v posledních několika týdnech dokázal porážet Fernanda Alonsa. Aston Martin má za sebou nezdařené období a monopost AMR24 způsoboval v posledních týdnech vrásky na čelech inženýrů i pilotů. Trochu paradoxně se zdálo, že v tomto případě to byl Lance Stroll, kdo dokázal z hůře zvládnutelného auta více vytěžit.
„Dlouhé týdny jsme opakovali, že chceme kontinuitu a stabilitu. Myslím si, že před začátkem nového cyklu pravidel je to důležité pro celý tým. Jsme rádi, že máme na trati dost vyspělou jezdeckou sestavu. Víme, že naším hlavním soupeřem není druhý jezdec v zeleném monopostu,“ řekl Krack na margo „klidu v rodině“, kterým se určitě nemůže pochlubit takový Alpine.
„Naši jezdci velmi dobře spolupracují a táhnou za jeden konec provazu. Přesně takhle to chceme. Kromě toho si myslím, že jezdci nejsou náš největší problém. Jsme tedy rádi, že máme klid a dostali jsme se do naší současné pozice,“ dodal Krack.