logo F1zpravy.czF1online.sk

Stroll: Ani jedno vylepšení za posledních 12 měsíců nenaplnilo očekávání

Lance Stroll
© Martin Trenkler
Milan Kubala
Milan Kubala11. 7. 2024

Aston Martin sice v zákulisí intenzivně zbrojí, ale na trati zatím nepředvádí nic světoborného. Od poloviny minulé sezóny se mu nedaří vůbec zlepšovat, což potvrzuje svými slovy také Lance Stroll. Tvrdí, že ani jeden balík nenaplnil očekávání týmu.

Britský tým na začátku sezóny 2023 byl pravidelně ve hře o pódia i díky tomu, že v podstatě zkopíroval monopost Red Bullu. To se však nedá dělat donekonečna. I studnice informací inženýrů, kteří se k týmu připojili právě po odchodu z Red Bullu, se jednou musela vyčerpat.

Aston Martin se tak musel pustit do opravdu vlastního vývoje, ale zatím se mu nedaří. V první polovině sezóny získal jen 68 bodů, což je přibližně třetina z loňského zápisu za stejné období. Něco v Silverstonu nefunguje…

„Na začátku loňského roku jsme byli ve hře,“ připomněl staré dobré časy Lance Stroll. „Nemyslím si, že jsme byli tak docela ve hře, nebyli jsme totiž v pozici vyhrávat závody, ale měli jsme rychlé auto, získali jsme pár pódií a spoustu umístění v nejlepší pětce.“

Nejlepším letošním výsledkem je páté místo Fernanda Alonsa ze Saúdské Arábie. Pád tedy pokračuje. „V konečném důsledku jsme se vydali poněkud nesprávným směrem z hlediska filozofie vývoje,“ vysvětluje kanadský závodník. „Vybrali jsme se nesprávným směrem a pomalu si to stále více uvědomujeme. Nyní půjde o to změnit kurz, investovat čas do vývoje a na té cestě se zlepšit.“

Stroll nakonec naznačil, že korelace vývoje ve větrném tunelu s tím, co se děje přímo na trati, nefunguje zcela správně. Teoreticky by se to dalo vysvětlit přestěhováním vývoje do nového větrného tunelu, ale v tom nebude problém. Vlastní tunel Aston Martinu bude totiž spuštěn až během letošního roku. Problém tedy musí být někde jinde, protože britský tým používá stejnou infrastrukturu Mercedesu, se kterou se stříbrným šípům daří.

„Hodně jsme toho zkoumali a v posledních dvanácti měsících jsme také hodně testovali aerodynamiku,“ pokračoval Stroll. „Nicméně, při žádném představeném vylepšení za poslední rok jsme neviděli zisky, ve které jsme doufali. Myslím si, že jsme se toho hodně naučili. Nyní se snažíme odstranit tento problém a výrazně zrychlit náš monopost.“

Související zprávy

Diskuze