logo F1zpravy.czF1online.sk

Hamilton věří, že se mu v Barceloně podařil kvalifikační obrat

Lewis Hamilton
© Martin Trenkler
Milan Kubala
Milan Kubala27. 6. 2024

Před pár týdny viděl Lewis Hamilton své kvalifikační vyhlídky před zbytkem sezóny dost pesimisticky a tvrdil, že možná už ani jednou v kvalifikaci neporazí Georgea Russella. Po víkendu ve Španělsku vidí cestu ven z problémů.

Interní kvalifikační souboj v Mercedesu hovoří jasně ve prospěch Georgea Russella. Mladší z dvojice pilotů vede v poměru 8:2 se sedminásobným mistrem světa, který věří, že sobotní problémy mají jednoduché vysvětlení, i když ne už tak jednoznačné řešení. Pneumatiky jsou v dnešní Formuli 1 alfou a omegou, ale zároveň i jakousi záhadou.

„Pustili jsme se do velmi intenzivních analýz. Tým jsem požádal o množství informací o tom, jak se můžeme zlepšit a kde ztrácíme. Jednoduše jde o pneumatiky,“ prohlásil Lewis Hamilton ve čtvrtek na Red Bull Ringu. „Pokračujeme ve vylepšování našich procesů mezi jednotlivými segmenty víkendu. Věci se zvyknou trochu změnit zejména před kvalifikací.“

Na Hamiltonovy chvalozpěvy po pátečních trénincích jsme si už zvykli stejně jako na to, že v sobotu se vždycky zvykne něco pokazit. V Mercedesu si myslí, že už přišli na to, jak se propadu vyhnout.

„Samozřejmě, auto je lehčí a DRS využíváme mnohem víc. Čas řekne víc. Myslím si, že jsme něčemu přišli na kořen. Teď na tom musíme stavět,“ vyzval svůj tým Hamilton.

Pneumatiky jsou sice jedním z hlavních činitelů, ale část viny je třeba připsat i monopostu W15, který má velmi úzké pracovní okno. Rodák ze Stevenage to připouští. „Auto je z aerodynamického hlediska jako na hraně nože. Mechanicky ho není snadné vybalancovat. Trefit správné nastavení aerodynamického balancu v pomalých a rychlých zatáčkách je náročné.“

Hodně věcí na monopostu je však třeba podřídit „černému zlatu“ Formule 1. „Klíčové je to, jak pracujete s teplotami pneumatik a jak zajedete výjezdová kola. Například Ferrari se v Montrealu nedostalo z Q2. Lze to připsat jen teplotám pneumatik, protože mají dobré auto a předchozí závod vyhráli.“

„Ukazuje se, že není jednoduché dosáhnout toho, aby vám pneumatiky správně fungovaly. Určitě jsou mnohem citlivější než v kterékoli jiné sezóně, na kterou si vzpomínám,“ doplnil Hamilton.

Související zprávy

Diskuze