logo F1zpravy.czF1online.sk

Stejné problémy jsme měli s vylepšeními i loni, říká Alonso

Fernando Alonso
© Martin Trenkler
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík25. 6. 2024

Aston Martin si prochází kritickým obdobím sezóny. Z posledních tří velkých cen hned dvakrát odcházel bez bodu a Barcelona potvrdila problémy týmu. Trápení můžete cítit i ze způsobu komunikace Fernanda Alonsa, který otevřeně hovoří o „krocích zpět“ při nasazování vylepšení.

Španělsko se s oblibou považuje za měřítko výkonnosti jednotlivých monopostů. Pokud je to pravda, tak Aston Martin tímto testem neprošel. V Barceloně porazili Fernanda Alonsa oba piloti Alpinu a dokonce i Nico Hülkenberg.

Je to velký rozdíl ve srovnání s úvodem sezóny, kdy se španělský matador pravidelně umisťoval v nejlepší šestce. Ještě větší kontrast nabízí srovnání s minulou sezónou. V této době měl Aston Martin na kontě o sto bodů víc než nyní. Jaká je tedy příčina problémů?

V Silverstone sledují podobný trend jako loni, když nasadili vylepšení a vše najednou přestalo fungovat. „Kanada je velmi unikátní trať s dlouhými rovinkami a tvrdým brzděním. Myslím si, že tam nám to šlo, ale musíme si počkat na dva nebo tři různé okruhy, abychom mohli vyhodnotit náš balíček,“ řekl po příchodu do Španělska Fernando Alonso.

Tato slova však zakrátko vystřídalo zklamání. V pátek byl Aston Martin ztracen a zásluhy za jedenácté místo v kvalifikaci připsal španělský matador své jezdecké genialitě, nikoli kvalitě monopostu. „Když zvýšíte přítlak, tak tato auta se někdy dostávají do kritické situace,“ analyzuje problémy svého auta Alonso.

„Musíte si na to zvyknout nebo to trochu zmírnit změnou nastavení a musíte lépe pochopit vylepšení. Když je přinesete, někdy potřebujete trochu času, abyste se přizpůsobili novému chování aerodynamiky na různých okruzích nebo s různým nastavením,“ řekl dvojnásobný mistr světa.

Podle jeho slov přitom do hry vstupuje řada proměnných. Rychlost, jakou týmy dokážou vyhodnotit chování pozměněného balíku, je u těchto monopostů klíčová. Při nabitém programu a s omezeným testováním je to jako hledat jehlu v kupce sena a také Alonso připomíná, že trpělivost je nezbytná.

„Když přinesete nové díly na sprintový víkend, máte jen jeden trénink a nemáte žádný čas, takže máte trochu zpoždění za vylepšeními. Když je začnete chápat a maximalizovat váš balíček, přijdou další upgrady, které opět vše restartují. Podobným problémům jsme čelili už loni a začínáme to pociťovat i v letošním roce,“ přiznal Alonso.

Ten také vyjádřil naději, že po Imole jeho tým našel potřebné směřování do dalších týdnů. Víkend ve Španělsku však byl pro Aston Martin ještě horší, takže je zřejmé, že tým je opět na začátku svého snažení.

Související zprávy

Diskuze