Alonso: V noci budeme muset něco objevit
Mezi poražené se v pátek zařadil i Aston Martin. Zelený tým dokázal zdolat jen Williamsy, Racing Bulls a Kuan-jü Čoua, který jezdil se specifikací monopostu, ktorá byla aktuální před Imolou. Fernando Alonso nesrší spokojeností a zdůrazňuje, že v noci se bude třeba obracet.
Při jménu Fernanda Alonsa ve druhém tréninku svítil čas 1:14,091 a zároveň ztráta osmi desetin vteřiny na čelo. To by před pár lety stačilo možná i na první osmičku, ale dnes už rozhodují nejmenší detaily. Když tedy Španěl mluví o „náročném dni“, nedá se čekat mnohem lepší výsledek.
„S vyvážením auta to bylo obtížné. Cítil jsem poměrně nízkou míru přilnavosti ve srovnání s ostatními,“ popisoval hlavní problémy Aston Martinu Fernando Alonso. „Před sobotou potřebujeme najít víc rychlosti. Jsme na čtrnácté a sedmnácté příčce, což není moc dobré. V noci budeme muset něco objevit.“
Domácí závodník dostal otázku i ohledně návratu na „normální“ tratě. Pokud Aston Martin na tomto typu okruhů nebude moc vysoko, tak to nevěstí nic dobrého před zbytkem ročníku. Španěl to tak tragicky nevidí a upozorňuje na to, že definice „normálního“ okruhu se v průběhu let změnila.
„Vše závisí na tom, co nazýváte normálním okruhem. Nyní máme v kalendáři spoustu tratí jako Baku, Miami, Vegas. Šest nebo sedm podniků se podobá Barceloně a osmnáct se od ní liší,“ zdůraznil Alonso. „Vždy je to o kompromisu, který musíte udělat. V tuto chvíli se však nenacházíme ve správném pracovním okně tohoto monopostu, takže nás čeká nějaká práce.“
Lance Stroll startoval pátek s předvoláním ke komisařům za poměrně netradiční prohřešek. Před prvním tréninkem totiž vynechal fanouškovskou akci. Nakonec se ukázalo, že na ní chyběl pro lékařské vyšetření, ale jeho tým se napomenutí nevyhnul. Podle protokolu o tom měl totiž informovat organizátory, aby mohli adekvátně upravit program.
Lance Strolla tak nebylo vidět ve fanzoně, ale mnohem nápadnější nebyl ani na trati. V pátečních trénincích obsadil čtrnácté a osmnácté místo. „Byl to náročný den. Nebyli jsme moc konkurenceschopní, takže se v noci budeme podívat na spoustu věcí a zjistit, co bychom mohli udělat zítra.“
„Degradace byla vysoká. V takovém horku a na této trati je vždy vysoká míra opotřebování pneumatik. Zvládnout to v neděli bude výzva, ale v první řadě musíme zrychlit náš monopost na sobotu,“ poukázal na kámen úrazu.