logo F1zpravy.czF1online.sk

Alonso o problémech Aston Martinu: My dokážeme věci napravit rychleji než ostatní

Fernando Alonso
© LAT Images/Aston Martin
Milan Kubala
Milan Kubala24. 5. 2024

Porovnání prvních sedmi podujatí loňského a letošního roku v podání Aston Martinu nevyznívá moc dobře. Britská stáj se výkonnostně propadla a čtveřici v čele nestíhá ani s vylepšeními. Fernando Alonso však nadále důvěřuje svému týmu i Lawrenceovi Strollovi, že udělá maximum, aby se to změnilo.

Takto před rokem jsme si mohli dělat legraci z Mercedesu, že ho předjel vlastní zákaznický tým Aston Martin. Nyní jsou však v problémech obě stáje. McLaren sklízí úspěchy a Mercedes s Aston Martinem jen bezradně přihlížejí.

Fernando Alonso by však vůči tomuto tvrzení tvrdě namítal. Výstavba nové továrny, větrného tunelu či pokusy angažovat Adriana Neweyho utvrzují Španěla v tom, že tým pod patronátem Lawrencea Strolla má potenciál vše zvrátit.

„Tohle je komplexní sport,“ odpověděl Fernando Alonso na otázku Autosportu, zda Aston Martin pomalu začíná mít všechny potřebné nástroje k tomu, aby ve vývojové válce započal ofenzívu. „McLaren před rokem bojoval v Q1 až do Rakouska. Mají skvělý tým, skvělé lidi, vybavení i velkou značku. A vypadli v Q1.“

„Když na autě objevíte něco, co ho probudí, všechno se změní. Totéž platí i pro nás. Loni jsme až do poloviny sezóny byli my tou stájí, kterou ostatní prohlíželi a kopírovali. Náhle však můžete udělat dva či tři kroky vzad,“ vysvětloval zkušený Australan.

Aston Martin musí zabrat. „Teď se musíme koncentrovat na sebe a vrátit se. Na rozdíl od jiných týmů však máme v osobě Lawrencea skvělého lídra. Není to jen majitel stáje, ale extrémně soutěživý člověk. Myslím si, že my díky němu dokážeme napravit věci rychleji než ostatní týmy.“

Jezdit v loňském autě byl pro piloty požitek a v podstatě nic nebylo třeba opravovat. Letos je monopost o něco zlobivější, což zatím nezměnily ani novinky představené v Imole, přestože podle týmu fungují podle očekávání.

Fernanda Alonsa jsme tak viděli v bariérách a v rozhodujícím kvalifikačním kole zase ve štěrku. To se na dvojnásobného mistra světa vůbec nepodobá. V závodě proto startoval z boxové uličky a udělal si z nich soukromé testy.

I v tom vidí Alonso pozitivum. Ze špatného víkendu se tým naučí více. „Když nebojujete o nejlepší pětku nebo sedmičku, občas se přepnete na zkoušení nastavení, uděláte si z toho testovací víkend. Abych skončil devátý… Raději budu opravovat problémy na autě, víkend obětuji a na ten následující začnu znovu.“

„Tak trochu se to stalo v Imole; ve třetím tréninku, pak v kvalifikaci a závodě. Na jedné straně je to dobré, protože to poněkud urychlí hledání řešení na naše problémy,“ dodal.

Související zprávy

Diskuze