logo F1zpravy.czF1online.sk

Newey: Na Red Bullu RB20 je jedna věc, se kterou nejsem spokojen

Max Verstappen
© Getty Images/RB Content Pool
Milan Kubala
Milan Kubala13. 5. 2024

Red Bull má za sebou dominantní vstup do sezóny a v dohledné době určitě nikam neodchází na rozdíl od jeho technického exředitele. Adrian Newey prozradil, že monopost RB20 stále nepovažuje za dokonalé dílo a ještě má prostor pro zlepšení.

Červení býci v dosavadním průběhu sezóny zaznamenali dvě porážky. V Melbourne vyřadili Maxe Verstappena z hry brzdy a v Miami problémy s pneumatikami a specifické podmínky, ke kterým se přidal výrazně vylepšený McLaren. Red Bull však v Imole chce získat zpět něco z náskoku, o který přišel.

Vylepšení na autě by měla být podle italského insidera Zandera Arcariho relativně drobná, ale s cílem odemknout potenciál monopostu a ukázat soupeřům, že k tomu, aby Red Bull porazili, nebudou stačit dvě vylepšení.

A to podle Adriana Neweyho není všechno. „Vždy existuje prostor pro zlepšení,“ vysvětloval pro Sky Sports F1. „Toto auto je třetí evolucí monopostu z roku 2022 v rámci těchto pravidel. Před velkou změnou v roce 2026 nás čeká ještě jeden ročník, takže stále hledáme drobnosti tu a tam.“

„Základní architektura monopostu zůstává zachována, ale například na autě je jedna věc, se kterou letos nejsem přehnaně spokojen. Je to něco, co se změní v pozdější fázi roku, nebo s větší pravděpodobností to bude upraveno v následujícím roce,“ avizuje další vylepšení na cestě k dokonalosti.

Odstranění zmíněné slabiny však už nebude na Neweyho ramenou. Z technického oddělení k němu přestávají přitékat informace a brzy Red Bull opustí úplně, možná už před nasazením těchto novinek.

A kdo ví, Adrian Newey by už v té době mohl sedět ve zcela nové kanceláři u jednoho z konkurentů, kterému pomůže s vývojem auta nové generace. Pokud by však nová pravidla byla příliš omezující, pro geniálního konstruktéra by to nemuselo být tak lákavé.

Co říká na připravovaná pravidla? „Musím přiznat, že když byla v roce 2020 oznámena pravidla pro ročník 2022, tak moje první reakce byla, že jsou příliš omezující. To je vždy škoda. Čím jsou pravidla restriktivnější, tím více brzdí kreativitu. Ukázalo se však, že je v nich dostatek flexibility, což jsme viděli na začátku roku 2022.“

„Pravidla pro rok 2026? Zdá se, že to bude jiná sada pravidel, ale už teď ji odepisovat a tvrdit, že nebude dobrá? To je předčasné. Jako konstruktér si v jistém bodě utvoříte názor, zda budou pravidla dobrá nebo špatná, ale musíte ho ignorovat a pustit se do této výzvy. Jsem si jist, že to bude další velká výzva, uvažuje Newey. Bude to velká výzva pro každého, kdo bude toho součástí.“

Související zprávy

Diskuze