Brown: Newey nemusí být poslední, lidé z Red Bullu nám posílají životopisy
Kde se lidi perou, další v pořadí vítězí? Ne, Zak Brown a McLaren opravdu nejsou vážnými zájemci o služby Adriana Neweyho, který v tomto týmu mimochodem v minulosti působil. Mohou však profitovat ze situace v Red Bullu. Ve Wokingu už údajně přijímají životopisy od špičkových lidí z Milton Keynes.
Adrian Newey byl strůjcem mistrovských monopostů McLarenu ze sezón 1998 i 1999. Nebýt problémů se spolehlivostí, zejména na straně pohonné jednotky Mercedes, mohlo být titulů se slavnou britskou značkou i více. Vzpomeňme si na sezóny 2000, 2003 či 2005.
Přestože je geniální konstruktér volný, návrat do Wokingu je prakticky vyloučen. „Jsem velmi spokojen s tím, co dělají muži a ženy v McLarenu. Od druhé poloviny uplynulého roku tito lidé ukázali, že vědí, jak zrychlit auto. Plně jim důvěřuji. Jsme na cestě k návratu na čelo a máme na to lidi, talent, vybavení i piloty. Pokračujeme v nastoleném kurzu,“ konstatoval Zak Brown, výkonný ředitel týmu.
McLaren sice Neweyho nezíská, může však z celé situace profitovat. Ať už reálně na trati, nebo v psychologických mediálních hrách se snahou oslabit dominantní Red Bull. Zak Brown tyto hry jako zkušený byznysmen umí hrát, a začal už v Miami.
„Myslím si, že to, co se tam (v Red Bullu, pozn. red.) děje, je destabilizující. Toto je první kousek domina, který spadl. A také podle životopisů, které začaly viset ve vzduchu, odhaduji, že není poslední,“ pokračoval Američan.
Muž číslo jedna v McLarenu si nezapomněl „rypnout“ do konkurence, když zkoumal důvody odchodu mozku, který stál za všemi dosavadními mistrovskými tituly červených býků. Mezi řádky narážel na mocenské boje v Red Bullu i na medializovanou aféru Christiana Hornera.
„Před půl rokem bych byl z Neweyho odchodu překvapen. Avšak protože Adriana znám dost dobře, a je to člověk s vysokou osobní integritou, nejsem teď až tak zaskočený. Zvlášť při pohledu na vše, co se událo od začátku roku.“
Ve Wokingu už dříve získali Roba Marshalla, jednoho z důležitých mužů Red Bullu. Právě toto je další oblast, ve které může konkurence těžit. V dosud dominantním týmu může začít panovat nejistota z budoucnosti i z roku 2026, protože kuloární řeči říkají, že vývoj vlastní pohonné jednotky s razítkem Fordu nejde tak dobře, jak se očekávalo.
Na mailové adresy v McLarenu přistály životopisy od lidí, pracujících v Red Bullu. „Evidujeme nárůst počtu životopisů, které k nám od nich přicházejí. Adrian je přece nejúspěšnější konstruktér všech dob a do týmu přináší technickou kvalitu. Lidé s ním chtějí pracovat. Teď jim bude chybět jeho výsostně technický pohled na věc, jeho vůdcovství i nadšení, které se přenáší na ostatní,“ uzavřel Brown.