Honda tlačí na vývoj elektrické části, spalovací motor dostane prioritu později
Vývoj pohonných jednotek pro rok 2026 je v plném proudu. Každý výrobce má stanoven svůj vlastní plán, podle kterého postupuje. Honda prozradila, že se chce nejprve věnovat primárnímu vývoji elektrické části a teprve později zabere po stránce spalovacího motoru.
Nová motorová pravidla mají rozdělit pohonnou jednotku na stejně výkonné poloviny. Spalovací motor se má starat o 50 procent výkonu auta a elektrická část o zbytek. Formule 1 toho dosáhla zvýšením výkonu elektrické části na 469 koní.
I když pravidla pro spalovací motor se příliš nemění, jistým zásahem se výrobci nevyhnou. Budou souviset například s přechodem na nová ekologická paliva. V Hondě však už mají z posledních let dostatek zkušeností, nicméně tomu nepřikládají takovou váhu jako vývoji elektrické části.
“Zatím jde všechno podle plánu. Samozřejmě, nemůžu příliš zacházet do detailů, ale vše odpovídá našim očekáváním,” přinesl slova prezidenta HRC Kodžiho Watanabeho portál motorsport.com. “Zpočátku koncentrujeme naši pozornost na elektrickou část motoru. Věnujeme se elektrickým komponentům a baterii. Práce probíhá v souladu s našimi cíli.”
Inženýři ze Sakury nezapomněli ani na “spalovák”. “Samozřejmě, paralelně vyvíjíme také spalovací motor, ale v této fázi se ještě nejedná o šestiválec. Je to jen jednoválcový motor,” ozřejmil japonský inženýr. “Zatím jde všechno podle plánu.”
To jsou dobré zprávy pro Aston Martin, který bude chtít těžit i ze spolupráce s ropným gigantem Aramcem. V další fázi vývoje budou muset spojit síly odborníci na paliva s experty na vývoj spalovacího motoru, protože v následující éře bude ještě důležitější než dříve vyždímat z každé kapky co nejvíce energie.
Honda je zatím někde na půli cesty. Po rozhodnutí odejít z Formule 1 přesunula na jiné projekty část svých kapacit, které nyní bude třeba nahradit. Japonci se rozhodli lovit i ve vodách britského inženýrství. Ve Velké Británii si zaregistrovali novou společnost, která bude spolupracovat s Aston Martinem.
“Když jsme oznámili, že končíme naše působení ve Formuli 1, většina inženýrů opustila oddělení F1. Všichni důležití inženýři byli přesunuti na jiné projekty,” vysvětluje Watanabe. “Důsledkem je, že jsme tyto pozice museli opětovně obsazovat, byť ne zcela těmi samými lidmi.”
Tato informace nepotěší budoucí tovární stáj. „Někteří lidé jsou stále stejní, ale při jiných pozicích to bylo těžší a bude potřeba více času. Zaregistrovali jsme novou společnost, ale ještě jsme se nerozhodli pro konkrétní lokalitu. Zaregistrovali jsme ji zejména proto, abychom mohli zaměstnat lidi z Velké Británie.”
“Na tyto věci je třeba čas, protože někdy musíte počítat s nucenými dovolenými. Proto chceme během léta v Anglii začít zaměstnávat,” doplnil Watanabe.